FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dom blir mer o mer kreativa. Roligt att Premiärministern skickade mail....
IMMEDIATE PAYMENT NOTIFICATION I am The Rt Hon Gordon Brown MP,Prime Minister British Government. This letter is to officially inform you that (ATM Card Number 4800010177555011) has been accredited with your favor. Your Personal Identification Number is 477.The VISA Card Value is £3,000,000.00(Three Million, Great British Pounds Sterling). This office will send to you a Visa/ATM CARD that you will use to withdraw your funds in any ATM MACHINE CENTER or Visa card outlet in the world with a maximum of £5000 GBP daily.Further more,You will be required to re-confirm the following information to enable; The Rt Hon Alistair Darling MP Secretary of State for Foreign and Commonwealth Affairs. begin in processing of your VISA CARD. (1)Full names: (2)Address: (3)Country: (4)Nationality: (5)Phone #: (6)Age: (7)Occupation: Forward Reply To: [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För mig är det obegripligt att folk fortfarande går på detta. Det måste ju vara en hel del som inte fattar, annars skulle ju verksamheten självdö.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Om en på femhundratusen går på det och man skickar tio miljoner så... ;-)
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Var ju nån gubbe i Sverige som gick på det, han hade förlorat 800.000 tror jag - helt otroligt. Tycker verkligen synd om honom.
En vän gick på ett "verifiera-mitt-ebay-konto" och dom tömde hans konto. Ebay var dock så scyssta att han fick tillbaka pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur lurar det där mailet mig på pengar? Jag hade inte tänkt svara utan är mest nufiken eftersom det faktiskt inte verkar innehålla önskemål om t.ex. kontonummer eller en mindre deposition vilket väl är det normala?
Nice touch att köra med en hong kong-yahoo-domän på mailen för övrigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dom börjar med dom uppgifterna, sedan kommer det en massa ursäkter om dom stött på problem och att dom behöver pengar blabla.
Tror det finns en tråd om detta här på WN ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är förmodligen extremt få personer som går på det. Men det kostar (nästan) ingenting att skicka mail, så det är i princip gratis att prova.
Skulle de tjäna pengar så skulle kvalitén på mailen vara bättre. I det här exemplet så är det inte bara språket som är dåligt, utan även skiljetecken ligger fel och mellanslag saknas. Den enda slutsatsen man kan dra av det är att texten är skriven av någon som ej har grundskoleutbildning och som inte har råd med en hundralapp för att låta översätta stycket till korrekt engelska. Dock måste det kosta en del att administrera det hela. Går fem miljoner mail ut så skulle jag gissa på att de får ca 500 svar. Varav 499 är från personer som har tråkigt och som vill driva med dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tur man har spamfighter
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Klart man ska svara och lämna ut alla uppgifter de ber om, det finns ju trots allt en liten chans:
http://www.youtube.com/watch?v=b4xHc2Ow9CY ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
hahahaha, den videon va galet bra
![]() |