FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så har jag skaffat en dedi och sitter nu och funderar på en del saker... Har tilldelats 5 IP#, varav 2 används till NS. Hur ska övriga 3 användas på bästa sätt..??
Känner på mig att det kan bli ett antal korkade frågor framöver :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du borde kunna svara på den frågan själv, om du inte kommer på något att använda dom till, låt dom vara då
![]() BTW, 2 ipnummer för DNS, på samma server? Fyy fyy ![]() Blir kanske inte så skojj om din burk brakar ihop, så rasar antagligen WWW, FTP, DNS, MAIL och allt annat du har på burken, räkna med problem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok... Spar de "överflödiga" IP# tillsvidare.
Några förslag på hur hantera när man bara har en burk...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Genom deras tjänst får jag inget mer än fler pekare mot min server, eller..? Detta hjälper inte om servern få problem. Förklara gärna mer för en som kommer från hosting-världen (och gladeligen skulle stannat där om de inte börjat knorra...) Har funderat på att behålla hostingkontot och använda som failover. Om jag pekar 2 ns mot servern direkt och sedan till hotellet så ska väl det funka...? Eller tänker jag fel? Finns det någon bra litteratur i ämnet att läsa? Gärna i bokform, passar bättre i sängen. Tar det igen för säkerhets skull... Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|