FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
digitalunit och jag upptäckte detta för en tid sedan. Slängde iväg ett mail till Loopia, och tydligen har de skaffat säkerhetshålet eftersom det är "smidigt".
Då ett mail säger mer än tusen ord; Citat:
Citat:
Senast redigerad av iostream den 2009-10-21 klockan 19:47 Anledning: typo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ytterligare ett i raden av korkade supportsvar från Loopia. De räknar kallt med att alla som skriver till dom knappt vet var strömkabeln till datorn sitter.
Visst har de rätt i att man bör skapa ett nytt konto innan eventuellt överlåtelse men hur många kunder tänker på det? Kundnumrena är dessutom varken särskilt hemliga eller komplicerade. Deras nuvarande lösning är minst sagt urusel.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte om det ska klassas som "allvarligt säkerhetshål". Vid köp av domäner borde det finnas kvitton (digitala/analoga) som bevisar köpet och som man kan hänvisa till vid ev tvist. Tycker inte att det är speciellt mycket säkrare med en analoga underskrifter (som också kan förfalskas) vid köp/försäljning av domäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Beklagar syftningsfelet i mitt mail, menade såklart att en analog signatur är osäker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag förstår inte, vad är säkerhetshålet, att man kan begå urkundsförfalskning?
Kräver inte överlåtelser av .se domäner en verifikationskod? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag överlät en domän inom Binero för ett tag sedan, bara att fylla i blanketten skriva under och vips så var det klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Innan nya systemet trädde ikraft kunde man bara fejka en överlåtelse med underskrift. Detta är ju en klar förbättring
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jag har nu läst tråden 7 gånger, kollat Loopias hemsida, och jag förstår fortfarande inte vad säkerhetshålet går ut på, men jag kanske är dum?
//En som hade hoppats ta över newyork.se idag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår problemet men hur får man tag på en persons kundnummer hos Loopia?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|