Flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
|
Absolut så finns det marknad, har själv jobbat på sådant sätt mot mindre företag. Om man siktar på företag som inte är så kunniga så handlar upphandligen mest om att få dem att implementera rejäl statistik på sin webbverksamhet. Fler än en gång har det hänt att man "måste" in med t.ex Google Analytics för att påvisa hur SEM-kampanjerna konverterar jämfört med övrig trafik och på så sätt få en större budget att leka med. Om de redan själva använder Adwords måste samma spårning på plats för att jämföra kampanjerna. Om företaget tjänar mer än de lägger ut på SEM så... ja, vilket företag köper inte det på studs.
En roligt sidospår är att kunderna ivrigt börjar intressera sig för statistiken och använder den som beslutsunderlag för vidare utveckling. Så det brukar sluta i att man inte bara jobbar med Adwords utan även hjälper till med annat för att driva upp trafik och avslut. Det är min erfarenhet i alla fall, även om jag inte jobbat så väldigt mycket med just det.
|