FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan!
Gick idag över från Windows Vista till Ubuntu 9.10 och vill som sagt fortsätta programmera som vanligt... letar efter en bra editor liknande Dreamweaver som jag körde på windows. Testade även att intallera WINE och köra dw-installation via WINE, vilken inte gick lyckat... behöver då hjälp om någon vet en bra editor för mest PHP, HTML mm... ska ju heslt vara ett linux program för att slippa WINE men har ni andra idéer som löser dw problemet så kom jätte gärna med dem... Tacksam för svar! Med vänliga hälsningar! //Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
testar just nu att installera Netbeans.. finns ju i ubuntu! men är fortfarande i behov av tips mm!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag vet finns Gedit till Gnome, och det kan fylla en del av dina behov. Framför allt har det syntax highlighting, vilket jag finner väldigt smidigt. Om det saknar något som Dreamweaver har vet jag inte, då jag aldrig använt DW.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
NVU borde finnas. Det är en WYSIWYG editor. Bygger på gamla Netscape Composer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kör Komodo Edit vilken jag tycker är trevlig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Tycker Eclipse med PDT eller ännu hellre Aptana är trevligt. Fördelen är att du kan lägga till andra plugins varefter du fastnar för ett annat språk, OS eller arbetssätt utan att behöva byta editor.
Fast kör mest NuSphere PHPedit då jag är van vid den och den funkar felfritt med wine. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Något utav bluefish, kate (KDE) eller scribes kanske kan funka?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|