FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Uppe för försäljning är howryou.se. Det som ingår är domän + kod + dB-innehåll.
Länk Kod Sajten är ny, helt egenkodad (d.v.s. inga open source script el dyl.) byggd i php och mysql, plus en del javascript och flash. Just nu ligger den med wordpress i botten, mest för att jag lånat databasklassen därifrån, kan enkelt klippas och köras helt fristående. Externa datakällor : hostip.info (för ip->geo) och Google weather för väderdata. Trafik/inkomster Ingen trafik, inga inkomster. Det som säljes är kod, idé och "potential". Outlook Rätt köpare kan lätt få fart på sidan och med den statistik som samlas in kan man göra en del roligt. Ex. koppla humör till väder, temperatur och stad. Vilken stad är gladast? Hur beroende är humöret av vädret egentligen? Försäljningen Startbud är 500kr. Säljes till högstbjudande. Auktionen slutar den 7 december 23.59.59, eller 24 timmar efter senast inkomna bud. Bud lämnas i tråden eller via pm. Köparen står för ev. överföringsavgifter. Senast redigerad av mephisto73 den 2009-11-30 klockan 12:00 Anledning: snyggat upp lite |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske jag som är lite slow men vad är det för hemsida? Hur fungerar den? eller fungerar den över huvud taget?
Jag sitter i Sverige och surfar utan proxy och VPN och får "This service is only available to Swedish visitors at the moment. Thank you for your interest." och det verkar som att din hemsida vill tro att jag är från Berlin? Detta felmeddelandet finns även med på startsidan: Warning: Division by zero in /home/content/j/e/s/jespknut73/html/howryou/index.php on line 123 0% (totalt 0 röster) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jo den fungerar, det är bara ip-geo uppslagningen som är lite shaky, tyvärr. Men det finns säkert bättre lösningar. Jag har bara inte tid att hålla på med detta sido-/hobbyprojekt mer. Längst upp på sidan finns en länk för att uppdatera din position-ip om du är hågad att göra så. MVH |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bud på 500kr inkommet via mail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får:
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in /home/content/j/e/s/jespknut73/html/howryou/functions.php:44 Stack trace: #0 /home/content/j/e/s/jespknut73/html/howryou/functions.php(44): SimpleXMLElement->__construct('??<html><head>?...') #1 /home/content/j/e/s/jespknut73/html/howryou/index.php(16): get_weather('Richardson, TX', 75) #2 {main} thrown in /home/content/j/e/s/jespknut73/html/howryou/functions.php on line 44 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick ett PHP error, Javascripten verkar krångla också. Först fick jag upp reglaget men nu är det borta och jag ser ingen smiley.
Din javascript-meny fungerar inte särskilt bra heller, först animerades allting men nu ligger allting stelt halvt bakom sidan när man drar musen över menyn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är det ju egentligen ingen feedbacktråd, men om ni får ett fel får ni gärna ange webbläsare så att jag kan kika på problemet.
Jag har testat sidan i FF3.5, Chrome 3, IE 8 och det fungerar utan anmärkning i dessa. Vet att det förekommer trassel med ip-lookupen och därmed väder-algoritmen. Att javascriptet skulle "sluta fungera" låter mycket märkligt. Likadant efter F5? Senast redigerad av mephisto73 den 2009-12-02 klockan 14:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bud på 700kr inkommet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Javascriptet fungerar alldeles utmärkt, när det körs. Men när sidan, antar jag, requestar någon information som den aldrig får... så står den och laddar i all evighet. Då körs inte javascriptet, som körs på dom-ready, och således fungerar ingen js all på någon del av sidan. Att ta bort vad det än är som står och laddar bör fixa det...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|