FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har en 3-bokstäver-domännamn och undrar vad den kan vara värd.
Domänet jag pratar om är dun.se och tanke på att det är ett ord i sig så ökar det väl värdet något? Hur mycket kan den vara värd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm inte så många kronor skulle vara min gisning, det hade varit annat om det varit en komersiell handelsvara (før privatpersoner) Fex jacka.se, kudde.se osv.
Se fe.x marcus monster tråd med väldigt många LLL.se domäner http://www.wn.se/t1038860.html Jag tror faktiskt att han ganska effektivt slog hål på LLL hysterin iom den releasen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är ju som du vet skillnad på xgq.se och bil.se. Någon "hysteri" tycker jag inte det funnits på ett år eller två. Och i den mån den funnits öht, så är det pga folket bakom NN (och "HH") som stått för den (men inte ens NN är villig att betala förnyelseavgift på skräp likt xgq.se/quc.se/etc.. då man droppat flertalet LLL under året.). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Förmodligen 800-2000 kr eller däromkring. Som alltid, gillar hitta 'rätt' köpare om du nu vill sälja.
Sedan beror det ju helt på ord och bokstäver. Är det 'bra' bokstäver och riktiga ord som faktiskt används frekvent, svårt att synas för i sökmotorer och att söks flitigt efter ordet, så kan det såklart vara värt 10-20 eller 50 gånger mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror inte den har nagot varde alls som en investering. Jag skulle tex inte ens ta over den gratis (om den nu inte rakar vara vinstgivande som parkerad). Om det daremot rakar finnas nagon 'slutkund', dvs tex ett bolag eller nagon med en ny ide med initialerna dun sa kan du ju fa i princip hur mkt som helst men det ar ju i sa fall mer av en slump.
Senast redigerad av Isak den 2009-11-20 klockan 09:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |