FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag ska starta ett forum och är nu i färd med att bestämma mig för namn och domännamn. Då jag ogärna avslöjar forumets ämne väljer jag att använda "poker" som exempel.
Mina alternativ är: 1. Jag döper forumet till Pokerforum. Endast .nu-adress finns ledig och de andra domänerna är konkurrerande sidor. 2. Jag väljer namnet "Ruterknekt". Namnet är ledigt och jag kan registera det under flera toppdomäner. Alternativ 1 är bra för namnet säger precis vad det är. Alternativ 2 minskar risken för att mina besökare av misstag hamnar på ett konkurrerande forum. Men det förtäljer inte att det är ett forum och jag gillar inte namnet till 100%. Vad hade ni valt? Senast redigerad av Oscar1 den 2009-11-26 klockan 15:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade valt .nu eftersom den beskriver vad forumet handlar om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Både och?!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Alternativ 1 om du tänker sökmotorsoptimering
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade nog valt "pokerforum.nu" just för att det beskriver vad det handlar om, samt att det är ett forum om det ämnet.
Alternativet att använda ett helt annat namn som inte direkt beskriver inriktningen på sajten kräver mer inarbetning av "varumärket". Det kan vara lite mer jobb att sökmotoroptimera detta alternativ, men långt ifrån omöjligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Hade också valt de första alternativet. Men det finns ju alltid alternativ. Långsiktigt är det dock nästan alltid bäst att spendera lite mer och skaffa en bra domän. Du kommer knappast att ångra dig i längden.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|