FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
God kväll alla på WN!
Först och främst tänkte jag be om ursäkt ifall jag har postat den här tråden i fel forumdel och jag hoppas då att den bara kan flyttas vidare. Sedan självklart hoppas jag att det inte finns en annan del som berör detta ämne (hittade inte när jag sökte och vill besvära folk i onödan). Nu till saken! Jag och en vän har precis startat upp en hemsida och vill ha lite tävlingar såhär nu innan jul på sidan för att bland annat locka besökare och få lite extra material på sidan. Vi träffades och intervjuade en kille för bara någon dag sedan och efter intervjun så tänkte jag att jag lika gärna kunde fråga ifall hans verksamhet kunde hjälpa till med material till tävlingarna. Till min förvåning var han positiv till det och erbjöd oss mer saker än vad vi hade hoppats på. Men grejen är att vi skulle vilja ha lite fler sponsorer till tävlingar (för att variera vinstpriset och locka fler besökare till sidan). Vi har i nuläget två potentiella företag vi hade tänkt fråga, men ingen utav dessa kommer vi att ha möjlighet att prata med öga mot öga. Jag har funderat lite på detta och VARFÖR de skulle kunna tänka sig att hjälpa till:
Nu till frågan: Säg att jag ringer/skickar ett e-post meddelade till företaget i fråga. Hur ska man då lägga upp det hela? Känns väldigt oförskämt att bara fråga rakt på sak. Man måste ju berätta om sin sida osv. Vad är era erfarenheter av att marknadsföra er själva/hemsidan? För jag vet att det går. Så hur får man det man vill? Ska man skriva brevet eller ringa och låta väldigt övertygad om att man kommer att få något (köra 'ni vill ha mig'-stilen?) eller ska man köra på 'njae... jag vet inte... jag hoppas i alla fall på att ni kan hjälpa till'? Både jag och min vän pluggar på gymnasiet och jag har även frågat min före detta lärare och han sade att han gillade idén starkt och att han kunde fråga rektorn ifall inte skulle kunde hjälpa till med något. Men han var tveksam eftersom skolan egentligen inte vill lägga pengar på saker "utanför" skolan. Jag behöver alla 'sälj tips' jag kan få och hoppas verkligen att ni bemöter mig med goda råd. Kan tillägga att om jag hade pengarna hade jag betalat sakerna själva då det rör sig om produkter i kanske 150-200 kronors klass och kanske två bidrag/företag eller mer (men det är ju upp till dem). En sak till, jag har varken råd eller tid i nuläget att köpa någon bok om ämnet. Läser alldeles för långsamt tyvärr, så det är inte att jag är lat. Jag hoppas att bemötandet gentemot mig kommer att vara bra och jag önskar er alla lycka till med era sidor och jag har precis börjat lära mig mer om marknadsföring och det är mycket tack vare den här sidan som jag har fått upp intresset för det. I hopp om svar! Hälsningar, Christoffer |
||
![]() |
![]() |
|
|