FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hoppas någon inte klassar detta som egenreklam och dessutom har några konkreta tips.
På min webbplats www. allting gratis .se är CTR i genomsnitt under flera månader 15-20 ggr högre än på bilder. allting gratis .se, vilket känns väldigt dåligt med tanke på bildsidan. Någon som har några tips på hur man kan förbättra annonserna / annonsplaceringen på bildsidan? Det är endast AdSense annonser jag räknar på. Vore rimligt om skillnaden i CTR var max 10 ggr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror att det beror på 2 saker:
1) alltinggratis.se har väldigt targeted adsense-annonser, andra gratissidor, varuprover, grattis kontatkort osv. bilder.alltinggratis se har annonser till "Färdig Gräsmatta", "Din nya Mercedes-Benz", "Maskot Bildbyrå", osv. Dvs. väldigt oriktade och antagligen ointressanta för dina besökare. Min vilda gissning är att dina besökare kanske inte är direkt målgrupp för att marknadsföra försäljning av Mercedes mot? Eller har jag helt fel? 2) Dessutom smälter annonserna in bättre på huvudsidan, svårt att se vad som är annonser eller ej. Medans bilderna tar allt fokus på bildsidan. Detta är mina gissningar.... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|