FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Står i begrepp att flytta till clustered.net eftersom våra sajter går trögt på shared-lösningar. Nu undrar jag om latency/pingtider kommer påverka snabbheten märkbart från England? Vi tänkte köra deras 40, eller 60 GBP-paket: http://www.clustered.net/vps/. Men sen kollade jag Glisys och funderade på om de kan vara bättre på grund av närheten. Annars tycker jag svenska vps är för dyra. Man hamnar lätt över 1 000 kr/mån för nåt som kostar hälften utomlands. Och även maskinerna och supporten verkar rappare utomlands. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kör Glesys på kontoret och de är väldigt snabba. Hinner knappt höra vad som sägs i deras växel innan de hinner svara.
Inte för detta är något svar på din fråga men jag kan bara berätta att jag haft väldigt bra erfarenhet med Glesys. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ser inte så tokigt ut om man tittar på specar och priser.
Har de någon begränsning i hur stor del av trafiken som får gå utanför UK? Oftast märker man nog ingen skillnad på om det är 10-20 ms eller 50-60 ms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bäst att kolla det där med utländsk trafik ![]() Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en burk hos SolarVPS i UK och det fungerar utmärkt. Har inte märkt någon större skillnad mot maskiner i Sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det blev clustered.net. De sköter hela flytten och ompekning av dns:er just nu
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kommer köra Page analyzer efter flytt. Nu: http://loadimpact.com/page_analysis/...3164bef92c251a (Med i princip alla plugins avaktiverade) Senast redigerad av trig338 den 2009-09-19 klockan 14:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
50ms extra märks inte i regel, men något som märks är kapacitet problem. Den stora frågan är om du får ut full speed utan problem.
Samt hur snabba vissa är på lösa problem, tog över 2 dygn för vissa stora att lösa ett detta: 6. global-ic-120468-s-b1.c.telia.net 0% 6718 6718 10 9 18 250 7. xe-4-3-0.cr2.ord1.us.nlayer.net 88% 826 6718 130 129 134 242 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|