FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej.
Är det någon som sitter på en lista med vilka kommuner som gränsar till varandra (eller vet om en sådan lista existerar)? Listan bör vara byggd på de officiella kommun id:na. Det skulle vara otroligt snällt om ni ville dela med er ![]() Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om ingen har så borde det vara ganska lätt att göra med hjälp av http://www.h.scb.se/scb/bor/scbboju/...=bj_where.asp&
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har gjort en sådan själv. Däremot så vet jag inte om det är den bästa lösningen. Jag misstänker att det är fråga om någon "finns i närheten"-grej? I så fall är det kanske bättre att gå på faktiska avstånd? Det är ju väldigt stora skillnader i både form och storlek kommunerna sinsemellan.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej tartareandesire!
Faktiska avstånd var inte en så dum idé. Det är ju rätt lätt att ta ut alla kommuner inom en 10 mils radie! Tackar för det! Jag efterfrågar dock fortfarande en lista med närliggande kommuner, tror inte jag har tillgång till koordinater i alla fall. Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Knuffar upp denna och frågar igen om det inte är någon som har en lista med angränsande kommuner?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|