FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag driver ett webb-baserat managerspel för innebandy. Alltså, en bred men nischad målgrupp. Sajten är ganska ny, den lanserades för lite mindre än en månad sedan. Sajten har ca 500 besök om dagen, och siffran ökar fortfarande och planeras öka något fortare en kommande period framöver då fler funktioner tillkommer.
Det vi kollar mycket på nu är vilka olika alternativ de finns för att få annonsintäkter på sajten. Alltså, tjäna pengar på sajten. Just nu kör vi tradedoubler-annonser. Inte för att tjäna pengar, för det går inte att göra på dom, utan för att få ett lite mer proffsigt intryck på sajten. Så tradedoubler är inte något alternativ för oss. Dom har inte en enda annonsör längre som valt att betala för klick eller sidvisning. Det är bara sales och leads som gäller. Och då får alltså deras annonsörer marknadsföra sig på vår sajt gratis? nej tack. Vi söker annonsnätverk med annonsörer som betalar för sidvisningar också. Sedan om det är per tousand gör ju inget. Vi har blivit bekanta med tailsweep och skickat en intresseansökan om partnerskap. Men det är inte säkert att vi blir godkännda då dom tydligen inte har något sport-paket. Dom skulle höra av sig igen om nån vecka... :/ Känns hur som helst lite ostabilt på den fronten. Så vad är det för svar jag vill ha i denna tråd? Jo, jag vill ha antingen era erfarenheter eller rykten om tailsweep eller tips på annonsnätverk och varför ni rekommenderar det nätverket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När det är kristider (som det ju är nu) så vill nog annonsörerna kunna räkna hem annonskostnaden, och därför blir sale/lead vanligare.
Har man en generell sida, som din, så är det som du säger mycket svårt att tjäna pengar på annonser. Jag skulle satsa på AdSense, eller på guavamedias undersökningsannonser, som faktiskt brukar ge ganska bra betalt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ska va snäll o ge dig ett super tips.
(kräver kodning) gör en funktion i siten som ger någon form av bonus. Denna bonus får man när man gör något av följande. Fullföljer något erbjudande (som för dig kräver lead/sale för att få betalt). Fullföljer erbjudande som är gratis (tex undersöknings annonser och andra liknande sidor som är gratis och kräver i princip bara en fungerande epost och 1-2 minuters tid). detta är väldigt poppis. Om någon ser ett erbjudande som tex 250$ hos pokerblablabla.com som de ändå tänkt spela hos.. ja då tar de det erbjudandet och ger dig en peng utan att tänka på det. dessa erbjudanden kan du hitta både hos annonsnätverk och direkt hos olika sidor. Mest spelbolag som har på sina egna siter men ja.. du förstår ![]() Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja..kan väl ha i åtankte. Inte mer..Känns inte seriöst
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
då kallade du just större delen av gratisspelen online oseriösa
![]() det är ett ganska vanligt sätt att få in intäkter utan att pressa användarna/spamma dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det gjorde jag i så fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har du provat att sälja annonsplatser? Vad har du för tanke om pris per 1000 visningar?
Senast redigerad av Danielos den 2009-10-21 klockan 16:06 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
danielos: Det är det jag inte vet. Vad är normalt att ta? Jag är inte så insatt :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att du åtminstone kan börja med 0,50kr per 1000 visn. Själv skulle jag vara intresserad av att prova. Hur många visningar per dag har du totalt på webbplatsen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
CPM på 0,50kr när man har en nischad målgrupp är ju kriminellt lågt.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|