FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
Köpte och testade att installera Windows 7 (64-bit) förra veckan. Problemen startade redan vid installationen, 5 gånger fick jag starta om installationen då det hela systemet bara frös och stod still. När jag tillslut lyckades med en installation, verkade allt fint. CPU och RAM jobbade på stadiga 5%, med toppar på 10%. Men... sen fryser datorn igen. Norsk omstart enda alternativet. Någon som har en aning om varför? Jag har kört Windows 7 advisor, där man kan testa om systemet klarar Windows 7, och den säger att allt är grönt. Processor 3,40 gigahertz Intel Pentium D 16 kilobyte primary memory cache 2048 kilobyte secondary memory cache 64-bit ready Multi-core (2 total) Not hyper-threaded Main Circuit Board Board: Foxconn 945P7AA Bus Clock: 200 megahertz BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 12/15/2005 Memory Modules 3072 Megabytes Usable Installed Memory Slot 'A0' has 2048 MB Slot 'A1' has 512 MB Slot 'A2' has 512 MB Slot 'A3' is Empty Multimedia Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Realtek 880/860 Övrigt Texas Instruments OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard PS/2-kompatibel mus [Mouse] USB-masslagringsenhet USB-rotnav (hub) (5x) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inga skadade sektorer på disken?
Kör en Chkdsk och bocka för att även sektorerna ska scannas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag skulle nog köra memcheck eller liknande. Gjorde du en ordentlig formattering innan du installerade eller körde du bara en quick?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade problem vid installation att den bara hängde sig efter 1a omstarten.
Detta löstes genom att jag plockade ut det mesta som ej behövdes, nätverskort, grafikort, tvkort osv. Då fungerade installationen och efter detta satte jag in alla sake roch allt har fungerat perfekt sedan dess. Antar mitt problem var att något av korten inte gillade windows 7. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
känns som att din dator inte är kompatibel med Windows 7 helt enkelt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har kört 2 olika memory tests, cpu test, full HDD block test (HDD är helt ny och helt formaterad). Har även kontrollerat nätaggregatet så att den ger tillräkligt med ström. Allt ser prima ut.
Jag har även testat min dator på Microsofts Windows 7 advisor som säger att allt skall vara grönt. Under installationen drog jag ut alla anslutna usb enheter. När jag väll lyckats installera flyter allt bättre än någon sedan. Känns stabilt, inga dryga laddnings tiden, fönster sveper upp och ner... sen fryser det slumpmässigt efter 5-15 min. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Sökte på Google ang. ditt moderkort + windows 7, kom en del resultat med ungefär samma problem. Fungerar inte att installera.
Gissar på att det är något på ditt moderkort som inte är helt kompatibelt. Det har några år på nacken... (Bara en fråga så där, du har inget "antivirus" inbyggt i bios? Skyddet mot att skriva MBR på disk. Det har verkligen en tendens att "fucka" upp installationer av Windows) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|