FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare!
Köpt mobilt bredband, i detta fallet Telenors mobila bredband på 7,2 mbit. I skrivande stund är jag mitt i centrala Göteborg och när jag kör "bredbandskollen.se" får jag följande skitresultat: SKICKA 0,06 mbit/sek TA EMOT 1,11 mbit/sek Vilket skämt. Vad ska jag göra? Jag är grymt missnöjd och kan inte ens sitta på Facebook utan att det totalskiter sig. Inget flyt i surfandet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mjadu, kl 20:00 och alla andra surfar på kvällen, se vad du får senare på dygnet.
Kanske så att den cellen är lagom belastad där du är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jobbigt att alla operatörer kör med "upp till....mbit/sek".
Finns det någon som garanterar vad gäller mobilt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Går inte att garantera som de är byggt idag, du och dina grannar slåss om utrymmet på cellen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hoppsan :P Det visste jag inte! Tack för svaren.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om den låga hastigheten kvarstår borde du dock kunna häva ditt köp.
Dock som de övriga påpekar ska du nog inte räkna med alltför bra fart på tider då många surfar. Det bra med Telenor är ju att de inte har en maxgräns i datatrafiken. __________________ http://www.mobiltbredbandet.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ringde igår Telenor. De hade problem med sitt nätverk över hela Sverige. Idag är det "snabbt" igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har tröttnat på det där så till den milda grad att jag har både Tele2 5 GB och Telia 10 GB och där den ena inte fungerar kanske den andra fungerar. Det spelar ingen roll om det är stad eller land. I olika delar av Sverige är det mer master, i en annan mindre...
Detta kan ju dessutom variera med tiden så en bra operatör i ett område är ingen garant för att något egentligen ska fungera! Kanske företagsamma operatörer ska införa roaming på mobilt bredband fast INOM landet!? Ja, det lär ju knappast hända... För det skulle vara bra för kunden...! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Tele2/Telia delar 3g nät
Telenor/Tre delar 3g nät i större delen av landet, förutom vissa större städer osv. För dem som inte testat skulle jag också kunna rek ice.net, dvs 3g variant på 450mhz nätet, som också associeras med NMT nätet, fast självklart inte samma nät utan de är samma frekvens. Fast 3g teknik på 450 nätet, super när de kommer till täckning, men inte så super när man bor i storstad då många kommer dela på samma "mast/station" då de har så bra täckning. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|