FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om detta är rätt kategori, men nån moderator får väl ändra i så fall, jag visste inte vad jag skulle välja.
Jag söker i alla fall webbhotell är intresserade av att samarbeta med en ny och extremt snabbt växande sajt på nätet. I söndags lanserade jag och min kollega sajten Drömfemman.se. Drömfemman.se är ett managerspel för innebandy på nätet. Spelet går ut på att bli Sveriges bästa innebandycoach genom att köpa de spelare från innebandyns högsta serie som man tror ger mest poäng för kommande omgång. Vi har marknadsfört sajten en hel del genom bl a flyers och facebook-reklam och responsen blev mycket bättre än väntat. På tre dagar har vi fått över 300 nya medlemmar och de tycks aldrig sluta öka i denna rasande snabba takt. I skrivande stund är det över 100 medlemmar online. Detta tycker vi förstås är väldigt kul. Men det har tyvärr inneburit att det webbhotell vi ligger på inte kan ta hand om oss längre. Eller så erbjduer dom en VPS som kostar mer än vår budget tillåter. Vi har tyvärr extremt låg startbudget och hade inte räknat med att detta serverproblem skulle uppstå. Situationen är lite panikartad nu. Webbhotellet vi ligger på tänker ju förstås inte bara stänga ner vår sajt direkt, men vi måste återkomma med besked vad vi tänker göra, för vi kan inte ligga kvar där. Vi söker ett samarbete med helst ett större webbhotell som man kan lita på och klarar av en högre kapacitet när det gäller trafik. Hel sponsring eller rabatterat pris. Vi lyssnar gärna om ni har några förslag på samarbete. Det vi kan erbjuda er är i alla fall er logotyp i sidoften med till exempel texten "Drivs stolt med" och eventuellt reklamplats. Vänliga hälsningar Peter Westerlund Website Factory Sweden Senast redigerad av Pettolajnen den 2009-09-24 klockan 14:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ni bör kanske specificera lite mer vad ni är i behov av. Det känns som att ni använder väldigt mycket resurser i onödan om ert nuvarande webbhotell inte klarar 100 samtidiga användare?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Utöver vad tartar redan sagt...
Om ni växer startk - monitiserar ni era användare på ett bra sätt? För att skapa en grund för den ökade tillbäxten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
tartareandesire: Jag är inget proffs på serverteknik, då hade jag haft en egen server. Men det webbhotell vi ligger på skriver följande:
Citat:
Vår sajt skulle säkert kunna kodas bättre. Men det kanske ligger över de kunskaper jag kan just nu. Jag har kodat på bästa sätt utifrån mina kunskaper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har själv ingen erfarenhet av det webbhotell du använder dig av men antar att du har någon form av statistik vad gäller åtminstone bandbredd och diskutrymme? Tyvärr så finns det säkert de webbhotell som försöker locka kunder till VPS-tjänster på detta vis trots att det inte finns något fog för det hela. Det låter som sagt var lite märkligt att gränsen är nådd för din del.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ta de stora management sajterna. Eller spel rakt av (vi driftar en hel del större spel). De måste ligga på ca 10% av sin aktiva användarbas i monetisering. Dvs 10% av de aktiva betalar för något. Du vill att ARPU (average regenue per user) ligger på mer än 50 US cent - de bästa ligger runt ca1,5-1,75 USD per månad. Tittar du på en sajt som habbo hotel som drar in ca 80 MUSD årligen så är de en av de bättre på att monetisera. Det finns företag som Nexton och deras cart rider som har enormt bra siffror. De ligger så högt som 25% av de som använder tjänsten aktivt - som då också betalar.
Du skapar ju X antal vituella tjänster som man betalar för - freemium modell - där du också kan blanda med månadsbetaltjänst. Titta på ett spel som vi driftar här: www.regnumonlinegame.com De kör gratis och har helt enkelt bara virtuella produkter som köpts (vanligt värre idag förstås så detta är säkert saker du kan). I ett managementspel är det lite annorlunda försås men samma principer gäller och jag vet att du måste nå ca 10% som betalar för att ditt företag skall bära sig. Något att fundera på nu på direkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Managerspel, blondinbellas blogg, vad är det för skillnad vad det är för typ av sajt? Detta är en sajt med många besök helt enkelt. Att detta är ett managerspel säger väl inget om att det behöver si och så mycket av det ena eller andra? Det är en webbsida med många aktiva besökare. Johan, allt dedär med MUSD och de du pratar om förstår jag mig inte på. Men ja, vi tänker förstås försöka dra in pengar på sajten, det måste vi för att kunna driva den. Det förstår vi med, men vi har däremot inte så stor startbudget. Vi behöver någonstans att ligga tills vi får in pengar från annonsörer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går inte att tolk utifrån det webbhotellet skrev till mig då? För annars vet jag inte själv vad det finns för resursera jag kan tänkas va i behov av. Jag kan som sagt inte själv så mycket om just servertekniken. Vad jag gissar är att antingen är mina php-script för tunga (dåligt kodade) eller så har jag för mycket trafik för vad deras server klarar av?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Pettolajnen, jag vet inte angående de övriga, men jag tror mig i alla fall ha en bra bild över vad du behöver, jag har skickat dig ett pm.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|