FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har någon upplevt detta skumma problem.
Om jag öppnar IE och surfat till adressen XX.xx får jag Webbsidan kan inte visas. Öppnar jag Firafox och surfat till samma sida funkar det. Om jag kör MSVPN (PPTP) och surfat till samma adress med IE så funkar det????? Då jag måste köra IE så är det otroligt irriterande att jag måste öppna MSvpn:en för att komma åt sidan. ÄR det någon som har en ide om varför det strular för mig… |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du uppgraderat till IE8?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
För mig händer det ibland att Explorer inte laddar en sida överhuvudtaget, medan Firefox och Chrome fungerar alldeles utmärkt och snabbt. Nästa boot up, så kan dock Explorer fungera normalt konstigt nog.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har oxo upplevt att IE8 har problem att visa sidor men om jag trycker uppdatera så kan det funka, iband.
IE7 var mycket säkrare på att visa sidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är andra problem med IE8. En del sidor får problem med CSS i IE8, bland annat en av mina. Det finns en fix och även msn.com har lagt in den på sin sajt. Denna <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" />
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har förresten stött på nått liknande.. min dator är väl lite seg men om inte IE har laddat klart och defaultsidan, om jag innan dess laddar en annan sida så kan inte sidan laddas.. ingen sida funkar då.. men om defaultsidan laddas klart - då funkar det till andra sidor också.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|