FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag driver en webbtjänst där jag har s.k. incitamenttrafik som många av er vet vad detta innebär. En affiliate till mig tillåter incitament och jag ger mina besökare någon slags ersättning i fall de gör att jag tjänar pengar på denna specifika affiliate. En person har nu fått för sig (innan han ens utnyttjat in tjänst) att tjänsten är "bluff och båg" och kommer inom kort lämna in en anmälan. Jag har ingen anledning att oroa mig men vad kommer ske när anmälan lämnats in? Vad är de juridiska stegen och när får jag min chans att motivera mig till tjänsten? Jag har flera personer som genomfört detta och fått incitament och alla är nöjda och glada, jag förstår inte hur denna personen tänker som helt utan att ha utnyttjat tjänsten anklagar den för att vara bedrägeri. Tacksam för svar på frågan och kommentarer till det som skett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Anmälan för vad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låt honom anmäla då. Har du bara rent mjöl i påsen är det väl inget att oroa sig för.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Bara låta han anmälla, om han gör det bara polisanmälla han för falsk tillvitelse och kräva skadestånd.
Minsta brott han gör sig skyldig för är alla fall vårdlös tillvitelse, och en anmällan från han är ju ett rent bevis mot han själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Skönt att höra... är relativt ny i branschen och ovan vid dessa slags scenarion.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Polisen gör en utredning och det första de gör är att kolla om den handling som anmälaren anser vara brottslig är brottslig enligt lagens mening, är den inte det så lägger de ner utredninge på 5 minuter. Troligen kommer den ilskne personen inte att göra en anmälan då han troligen mest är ute för att visa prov på sin okunnighet.... Fast han tror han genomskådat en "scam". Jag har ju ingen aning om vad du pysslar med så jag vet inte om han elelr du gör fel. Men har du rent mjöl i påsen så behöver du inte vara orolig.... Du vänjer dig med tiden med alla rättshaverister som vill stämma skiten ur dig..... Men det är inte många som lyckas.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag tycker att alla som driver eget eller funderar på det borde ha en jurist att kunna diskutera sådana frågor med. Minns själv för många år sedan när jag började och fick olika hot från trötta människor. Man hade svårt att somna ibland då man inte visste bättre.
Har du inte råd med egen jurist, gå med i ett nätverk för företag. Det kommer att hjälpa dig många ggr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis som Conny säger, finns ingen substans, eller om substansen är mager (vilket jag gissar att den är), kommer förundersökningsledaren att omedelbart lägga ned detta med antingen "anledning att anta att brott som faller under allmänt åtal har förövats saknas" eller "brott kan ej styrkas".
Att som Davve säger ha en jurist att prata med är ju aldrig fel. Det dyker förr eller senare upp juridiska frågor som man behöver ta ställning till. Jag tror dock inte, om du inte undanhåller någon information, att detta är ett sådant tillfälle. Ignorera vederbörande. Att svara honom är sannolikt som att hälla bensin på en glödande brasa. Har du ordentlig tur slocknar allt, men mest sannolikt när du bara hans lilla kroståg och får slåss med en brasa i stället.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För att besvara frågan ytterligare en gång. Är du säker på att du inte begått något brott så bry dig inte, han kan anmäla hur mycket han vill.
![]() |
Svara |
|
|