Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webcows eller JX Hosting?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-17, 20:13 #1
LukasF LukasF är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2004
Nykomling

Hej!

Jag ska välja webhotell och jag vet inte vad jag ska välja. Har sökt och försökt få en samlad bild av båda webhotellen men jag vet fortfarande inte vad jag ska välja.
Det är alltså JX Hostings Webpaket PRO jag hade tänkt mig eller Webcows FreeBsd web200.
Vilken tror ni är snabbast och hur är det med utrymme för mail. På JX hemsida står det att man har 10mb per adress. Men beror det inte på hur mycket utrymme man har kvar av de 300mb som ingår?
Vad har ni för erfarenheter av de två hotellen?

Jag ska har hotellet till att hosta 2-3 sidor, varav den ena är min personliga där jag kommer att ha mest foton på. Inte så mycket trafik.
Den andra kommer att bli mitt projekt, som enligt mina beräkningar kommer att ha ca 2000 unika besökare i månaden till slut. Den kommer dock mest att bestå av 5-10 bilder på max 500kb sammanlagt. Ingen mysql kommer att finnas där, kanske lite php.
Mitt största krav är att hotellet ska vara snabbt och stabilt. Sammanlagd årsavgift ska ej heller överstiga 1000kr.

Vad tror ni? Vilket ska jag välja av Webcows och JX hosting? Har ni andra bra förslag? Tack på förhand!

Edit: Hittade Webbhosting.nu och Wopsa också. Kanske är bra alternativ det med?
LukasF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 20:39 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Skulle välja JX om jag skulle välja någon konkurent, Webcows är säkert med bra dock så har dom väl allt i östersund så tror du får mer kapacitet hos JX.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 21:14 #3
crona crona är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
crona crona är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by patrikweb@Oct 17 2005, 20:39
Webcows är säkert med bra dock så har dom väl allt i östersund så tror du får mer kapacitet hos JX.
Vad är det som säger att det skulle vara dåligt att ha allt i Östersund? Har jag missat ngt?

Men håller med om att jag nog skulle valt JX framför webcows!
crona är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 21:18 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by LukasF@Oct 17 2005, 20:13
Hittade Webbhosting.nu och Wopsa också. Kanske är bra alternativ det med?
Det finns väldigt många bra webbhotell på marknaden, utöver dom du nämnt finns även dessa representerade på WN.

http://www.webmasternetwork.se/f23.html

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 21:33 #5

Citat:
Ursprungligen postat av crona
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Webcows är säkert med bra dock så har dom väl allt i östersund så tror du får mer kapacitet hos JX.
Vad är det som säger att det skulle vara dåligt att ha allt i Östersund? Har jag missat ngt?
Men håller med om att jag nog skulle valt JX framför webcows
För Östersund = Sveriges skogar ingenstans, den delen av Sverige dålig kapacitet och blir mycket högre latency. JX står hos p80 direkt in i backbone, Östersund ligger så långt ifrån centralt nod som går. Samtidigt som webcows säker har hög belastning och kan ha stora belastningar om man tänker på att dom har säkert en del colo/dedicated kunder på sin lina.
Oläst 2005-10-17, 22:18 #6
Nykomling

Nykomling

Okej, det som var lite trevligt var att Webcows hade en massa roliga scripts färdiga att lägga in, fast det är väl iofs inte vidare svårt att göra det på vilket hotell som helst.

Hur är det med med subdomänr på JX? Kan man ha hur många som helst. Och är det någon som vet hur det funkar med plats för emailen?

Vad tror ni om Webbhosting.nu och Wopsa då?

Just nu lutar det åt JX, pga att varje sparad krona är högprioritet (ska till thailand senare i år) =)
Oläst 2005-10-17, 22:45 #7

Varför är du ute efter just PRO paketet hos JX?

Om du ville spara pengar finns det billigare paket även hos andra företag.

Om man kollar på ditt behov så ser jag inte varför du ska ha PRO och varför det inte räcker med START?

Är inte insatt på skildnaden på deras paket men vad man kan se så skilljer väl bara utrymmet och du sa att du inte hade något behov av utrymme eller trafik.
Oläst 2005-10-17, 23:32 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Wopsa har sina servrar i USA - om det är en fördel eller nackdel har debatterats. Majoriteten verkar tycka att det är en nackdel om majoriteten av dina besökare kommer från Sverige.

Jag har personligen dåliga erfarenheter av Webcows från slutet av 90-talet. Webbhosting.nu har gett ett seriöst intryck.

JX ger ett seriöst intryck och serverhallen håller hög kvalitet. Om jag förstått saken rätt är serverhallen bevakad av väktare dygnet runt. Även Shellkonto finns i denna serverhall och inom kort vår sekundära namnserver

De serverhallar som används för webbhotell varierar från små garderober till riktiga hallar. Den omnämnda hallen tillhör definitivt den senare kategorin.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-17, 23:42 #9
Nykomling

Nykomling

Det är ju sant iofs,pengar är ju pengar. Men en hel del utrymme är ju trevligt.

Det blir troligen JX. Men jag ska överväga vilket paket. Som du säger så behöver jag ju inte allt i Pro-paketet. Men man vet ju inte om jag har räknat helt fel och behöver mer utrymme och trafik. Men å andra sidan så är det väl lätt att byta upp sig. Ska nog börja med 3 månader Start-paket.

Wopsa kan vi glömma, då jag fokuserar på svenska kunder. Vill ju ha en snabb server för oss svenskar.

Tack för svaren!
Oläst 2005-10-18, 09:25 #10
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Vi har använt Webcows dedicerade server över ett år och är väldigt nöjda. Jag har självt inte använt andra svenska ISP men där emot arbetat med flera internationella och jämför jag med dessa så är Webcows väldigt stabila och har bra support.

Sedan Webcows i våras gick över till dubbla matningar så har vi inte varit nere en enda gång pga Webcows eller deras leverantörer. Jag upplever Webcows som väldigt supportvänliga. När vi tex byte IP-nummer på burken så hade vi noll tid i nertid tack vare Webcows positiva inställning till oss som kund. Sånt uppskattas.

Känner inte till JX så jag kan inte uttala mig där.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017