FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Surfade runt på nätet och hittade www.importspel.com. Där kan man köpa PS2, PSP, XBOX, GameCube och PC-spel. Om jag har förstått det hela rätt så agerar dem mellanhand och bara tar hand om leveransen. Är detta lagligt? Jag skulle ju bli förvånad om de svenska importörerna och rättighetsinnehavarna gått med på det här. Tobias Bindemo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Importera spel är lagligt. Däremot köpa brända spel är vad jag vet inte lagligt. Det är i alla fall inte lagligt för sidan att sälja spelen och det är brända spel som finns på den sidan du hänvisar till.
Kollar man i spelinformationen så står det bland annat: "PC spelen som vi säljer har ibland en CD NYCKEL vissa spel har inte utan har en xxxx fil istället och då gäller det att du har lite erfarhet för att få igång spelet mer info finns på skivan". Så att det rör sig om brända spel är rätt självklart. Mitt förslag är att plocka bort länken till företaget som tjänar pengar på att sälja brända spel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med WizKid. Helt uppenbart är det brända, piratkopierade spel som säljs där. För att spela t.ex. PlayStation-spelen måste du ladda hem det till din PC, kopiera över det till ett minneskort (på 1 GB) via USB-kabel, och sedan köra spelet från minneskortet. (Allt enligt deras FAQ). Hur många originalspel säljs på det viset?
Hittade en som handlat där (spelet låg på en bränd DVD-skiva): http://www.forum.console.se/viewtopi...1a8756c1dfe429 Googlar man lite hittar man många liknande... Verkar vara hur oseriöst som helst. /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sidan/Servern verkar ligga hos www.westhost.com så känns inte lagligt på något sätt.
Dock sidan ser faktiskt rätt seriös ut om man kollar rakt av, hur är lagen om folk handlar och tror det är lagligt spel? För finns säkert folk som går på det och dom har säkert fått sålt en hel del redan. Så skulle man fått behålla det man köpt om man hävdar att man trodde det var "riktigt"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Lagarna om köp av stöldgods har skärpts ordentligt på senare tid. Att köpa något 'i god tro' håller inte längre för hårda produkter ialllafall. Mjukvara är nog mer komplicerat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|