FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Svenska internetsajter får bottenbetyg i fråga om tillgänglighet för funktionshindrade. Bara åtta av Sveriges 60 största sajter får godkänt och sämst i test är bank- och finans. Det visar en studie från Internetworld."
Läs mer: N24.se Listan: Sajter
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske inte så konstigt, dom vill att sidan ska passa in för dom 99% av vanliga besökarna utan behöva ha vissa färger och massa konstigheter. Samtidigt är det en stor kostnad anpassa en sida som passar alla även antagligen mycket svårt.
Sedan vissa sidor tycker jag är helt onödigt att dom ska behöva anpassa som exempel Volvo, Ericsson etc. Kollade bara igenom sidan snabbt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Lite roligt att internetworlds hemsida inte följer den standarden de vill att andra svenska siter skall följa.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Lite roligt ja, dock så var det bara dom 60 största sidorna och tror inte deras sida räknas dit.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Det kan jag inte hålla med om, IDG är en mycket stor sida även om IW sida ligger under dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Alltså många tidnings specefika sidor under IDG behöver inte se lika ut även om oftas den har grunden som IDG. Att sedan IW inte är med på listan är för att det inte är 60 största siterna dock IDG medräknad alla undersidor är en av dom större.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Ah, nu förstår jag vad du menar, missuppfattade det hela först.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|