FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Man vill ju vara duktig och koda XHTML (strict) så här i moderna tider, men hur ska man göra med frames? Hur gör ni?
Vad jag tänker på är problemet med att <frameset> inte tar attributen border="0" frameborder="0" framespacing="0" som äldre (alla?) webbläsare behöver för att inte visa vitt tomrum om man tar bort frameborder (och frameborders är det sällan man vill visa) . Alternativen jag hittat är:
Vad rekommenderar expertskapet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder inte frames själv, så det är min rekommendation.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det inte går att göra vissa typer av sidor med den nya standarden, som är tänkt att ersätta de andra så småningom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänker på sidor där man vill ha navigationen synlig (en meny till vänster är ju väldigt vanligt) samtidigt som man kan scrolla innehållet till höger. Webbshopar med ett stort sortiment är ett exempel där det används mycket (där även kundvagnen lämpligt brukar placeras i en frame).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej visserligen. Jag menar bara att jag tycker det är konstigt att man hittat på något nytt som ska ersätta det gamla och sen inte klarar av allt det gamla gör.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns ju xhtml-framset som stödjer frames.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|