FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Syfte:
Att få fler besökare från google. Strategi: Jag bygger ett centralt forum av något ämne. Fyller några kategorier med intressant information. För att få in trafik bör jag ha länkar till detta forum. Jag skriver några bra artiklar om olika delämnen som har med forumämnet att göra. Jag publicerar varje artikel på andra servrar och lägger in några länktips till seriösa sidor med detta ämne. Ett av länktipsen länkar till mitt forum. Sedan kör jag en kort period av Adwords just för att google snabbare ska indexera varje artikelsida. (någon som vet om det räcker med ett klick från besökaren för Adwords?) Kommer detta att gynna forumet? /Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det andra låter bra. Om du inte är med i SUNET så ska du skicka in den där. Och sedan ren standard SEO dvs finn ut de bästa nyckelorden, optimera sidan efter dessa och få länkar till din sida. Så fort du tror att du har tillräckligt med antal länkar till din sida så jobba för att dubbla det antalet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
Håller med Jim!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar för svaren.
Kollar in Sunet. Hittade även www.lankkatalogen.se men den verkar lite buggig och jag vet inte om jag fått in min länk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är nästan klar med min artikelsida som handlar om bananer. Just nu kan jag mycket om bananer så ställ en fråga och jag kan svara
![]() Nu har jag två frågor vad gäller SEO strategi. 1. När jag har en webbsida hur många utlänkar är optimalt. Har jag för många så får jag sämre pagerank. Har jag för få så tror google att det mer är åt hållet spamsida. 2. När jag publicerat sidan på sunet. Hur länge ska jag vänta innan jag lägger in en länk till mitt forum? Jag menar att kanske google straffar sidor som nyligen lagts upp mer om dom har länkarna redan från början. Webbsidan kanske måste låta smältas innan man gör något. Förstår ni vad jag menar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
![]() Utlänkar straffar inte din sida (om du inte länkar till tvivelaktiga sidor) och du förlorar inte PR på det. PR handlar bara om länkar till din sida. Men försök hålla det under 100 per sida engligt Googles riktlinjer. Finns ingen anledning varför du inte ska ha en länk till ditt forum, förstår inte riktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett naturligt förlopp för seriösa sidor är att göra ett länkbyte på en redan etablerad sida. En sida som bara poppar upp med massa länkar kanske inte har lika hög prioritet som ovan. Men vad vet jag, kanske är jag för försiktig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror du är lite försiktig.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
På den gamla goda tiden då folk inte höll på med SEO så länkade man faktiskt till sidor man tyckte var bra och relaterade till ens eget innehåll.
Varför skulle man bli straffad för det? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|