FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"- Vi tror att både amerikanska och utländska besökare inser att Brady-kampanjen är politisk och inte handlar om säkerhet."
Haha, det gör väl knappast lagen häller för den delen, fina lagar vissa länder kan få igenom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Skulle vara intressant och se hur väl dom hanterar lagen.
Artikeln förtäljer inte om det är någon skillnad på om vapnet är lagligt eller inte. Bara så länge det är självförsvar. Det är ungefär som att jag går in på en stormarknad och skjuter ner alla och hävdar att jag kände mig attackerad utav alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Håller med titeln på tråden helt klart... Helt jävla sjukt...
OT: Hur mycket länkar får inte Aftonbladet från detta forumet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Näh, det här är sjukare:
http://www.theregister.co.uk/2005/10/04/ta...n_google_earth/ Hur var det nu igen, do no evil? Bäst att hålla tyst så man inte stöter sig med Kina .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
men sen kan väl inte vem som helst få licens till vapen?
det låter liksom som att alla människor i staten har ett eget vapen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja licens och licens, i många delstater räcker det med att visa upp ett körkort så kan du köpa vapen.
En del stater har lite (men bara lite) hårdare krav, har för mig att det är helt fritt blås i en del andra stater. Du kan i princip köpa nästan vilket vapen som helst i USA, en del av kriget i forna Jugoslavien utkämpades med vapen köpta legalt i USA. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan ibland så krävs det också att du skaffar licens (tar c:a 2v) sedan har du ditt vapen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|