Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Starta Företag i Hong Kong

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-14, 07:18 #1
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Är det någon som har erfarenhet av att starta ett ftg i Hong Kong och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag har också en fundering om det är ok att bedriva företaget från Kinas fastland men att det är reggat i HK? Ex. beställningar kommer att skickas från fastlandet men betalningar kommer in till bankkonto i HK.

Måste jag har regga ett företag i Kina med exporttillstånd? Det rör sig ofta om väldigt stora företag med stora kontantinsatser och jag vill hålla nere kostnaderna.

Jag vet många företag i Kinas större städer som är reggade i HK av skatteskäl och eg. inte har rättigheter att bedriva verksamhet på fastlandet, men antagligen är det dålig kontroll.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 18:47 #2
tedeh tedeh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 51
tedeh tedeh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 51
Funderar på om det ens är direkt tillåtet för icke-kineser att ha 100 % ägande i ett kinesiskt bolag?
tedeh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 07:45 #3
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Citat:
Ursprungligen postat av tedeh
Funderar på om det ens är direkt tillåtet för icke-kineser att ha 100 % ägande i ett kinesiskt bolag?
Citat:
Ursprungligen postat av tedeh
Funderar på om det ens är direkt tillåtet för icke-kineser att ha 100 % ägande i ett kinesiskt bolag?
Ja jag kan äga ftg i Kina. Men nu är det inget större problem eftersom jag har en kines som kan äga företaget. Det jag främst vill undvika är de stora kapitalinsatserna som krävs, där ett svenskt AB:s 100000 ter sig futtigt i jämförelse. Att skaffa ett ftg i Hong Kong är relativt billigt.

Jag har tidigare försökt skaffa ett helkinesiskt ftg men fick inga namn godkända, vilket var konstigt eftersom de säkert fick över 500 förslag (som alla var lediga när jag kollade på nätet) och på slutet var det idiotnamn som konstigt nog också visade sig upptagna efter ett tag. Jag anlitade en kontakt/bulvan som skulle regga åt mig för en billig penning och där de fixade insatsen, men det gick tyvärr inget vidare. Nackdelen hade också varit att jag inte fått tillstånd att syssla med export. Vi kanske gör ett nytt försök senare men nu vill jag undersöka möjligheterna av att ha ett ftg i HK.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017