Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Den eviga frågan om val av leverantör

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-01, 16:36 #1
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Standard Den eviga frågan om val av leverantör

Liknande frågor har varit uppe många gånger nu men hittar inget bra svar på det jag söker. Frågan gäller egentligen inte vilka leverantörer som är bra/dåliga då jag har ganska bra koll på vad jag vill ha utan specifikt ÅF funktioner.

Är ute efter ett webbhotell med väl utvecklade funktioner för ÅF. Tex att man som ÅF kan logga in på sitt konto och där se en förteckning av alla sina kunder och bara typ klicka på kunden för att logga in på deras kontrollpanel. Så att man i princip kan administrera allt på kundens konto utan att kunden ska behöva leta åt sitt lösenord varje gång man ska logga in. Självklart skulle det ju gå att lösa på dom flesta webbhotell genom att stå som ägare av kontot själv men det vill jag inte, vill att kunden ska vara ägare och jag ÅF.

En annan sak som är viktig är vilket upplägg webbhotellet har för sina ÅF. Tex Loopia mfl verkar bara köra kickback första året. Ett upplägg som Space2u skulle vara det bästa med kickback på upptill 50% även från år 2 och framåt, dom går dock bort av moraliska skäl. Gärna en leverantör som erbjuder hosted exchange också.

Kollat lite på Ilait men hittar inte speciellt mycket info om dom från kunder, varken positivt eller negativt faktiskt. Nån som har erfarenhet av Ilait eller kan tipsa om någon annan bra lösning?
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-01, 17:12 #2
Lilleklump Lilleklump är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 48
Lilleklump Lilleklump är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 48
Citat:
Ursprungligen postat av Norrweb Visa inlägg
Liknande frågor har varit uppe många gånger nu men hittar inget bra svar på det jag söker. Frågan gäller egentligen inte vilka leverantörer som är bra/dåliga då jag har ganska bra koll på vad jag vill ha utan specifikt ÅF funktioner.

Är ute efter ett webbhotell med väl utvecklade funktioner för ÅF. Tex att man som ÅF kan logga in på sitt konto och där se en förteckning av alla sina kunder och bara typ klicka på kunden för att logga in på deras kontrollpanel. Så att man i princip kan administrera allt på kundens konto utan att kunden ska behöva leta åt sitt lösenord varje gång man ska logga in. Självklart skulle det ju gå att lösa på dom flesta webbhotell genom att stå som ägare av kontot själv men det vill jag inte, vill att kunden ska vara ägare och jag ÅF.

En annan sak som är viktig är vilket upplägg webbhotellet har för sina ÅF. Tex Loopia mfl verkar bara köra kickback första året. Ett upplägg som Space2u skulle vara det bästa med kickback på upptill 50% även från år 2 och framåt, dom går dock bort av moraliska skäl. Gärna en leverantör som erbjuder hosted exchange också.

Kollat lite på Ilait men hittar inte speciellt mycket info om dom från kunder, varken positivt eller negativt faktiskt. Nån som har erfarenhet av Ilait eller kan tipsa om någon annan bra lösning?
Har du några krav på kontrollpanel?
Behov utav att kunna skapa egna paket med utrymme och trafik?
Placering?
Lilleklump är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-01, 20:36 #3
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
I ditt fall hade jag nog hyrt en manage server och installerat Zpanel. Där kan du med ett enkelt knapptryck logga in på kundens panel och administrera deras konto.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-01, 22:03 #4
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleklump Visa inlägg
Har du några krav på kontrollpanel?
Behov utav att kunna skapa egna paket med utrymme och trafik?
Placering?
Önskemål har man väl alltid, men nej inga specifika krav. Ska så klart finnas cronjobs etc men det tycker jag att man bör ha om man anser sig vara ett webbhotell värt namnet.

Nej inget behov av egna paket egentligen, handlar mestadels om företags hemsidor och inte kampanjsiter så det är inga extrema behov av varken utrymme eller trafik.

Placeringsmässigt så är Sverige önskvärt men inte ett krav.
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-01, 22:04 #5
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
I ditt fall hade jag nog hyrt en manage server och installerat Zpanel. Där kan du med ett enkelt knapptryck logga in på kundens panel och administrera deras konto.
Jo känner väl ungefär detsamma men det är just det ansvaret jag skulle vilja slippa. Även om man har managed blir det ju min huvudvärk om det blir problem.
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 06:34 #6
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av Norrweb Visa inlägg
Så att man i princip kan administrera allt på kundens konto utan att kunden ska behöva leta åt sitt lösenord varje gång man ska logga in. Självklart skulle det ju gå att lösa på dom flesta webbhotell genom att stå som ägare av kontot själv men det vill jag inte, vill att kunden ska vara ägare och jag ÅF.
Med WHM/cPanel så kan du komma åt kundernas kontrollpanel. Dock kommer du av säkerhetsskäl inte åt phpmyadmin.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 07:57 #7
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
Standard Du har många amerikanska webbhotell med dessa funktioner

oderland, servage, 1&1, hostgator, ja, det finns hur många som helst med dessa funktionerna.
bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 09:23 #8
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Tobab Visa inlägg
Med WHM/cPanel så kan du komma åt kundernas kontrollpanel. Dock kommer du av säkerhetsskäl inte åt phpmyadmin.
Vet inte hur cPanel fungerar men av erfarenhet med DirectAdmin så kan man, om inloggninguppgifterna skickas till både "återförsäljaren" och "kunden" nå databaserna genom phpMyAdmin med uppgifterna till kundens huvudkontot.

Detta förutsatt att kunden inte ändrar sitt lösen till DA.
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017