Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


konstruktiv feedback på sida om göteborg

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-09, 16:55 #1
anwes anwes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 18
anwes anwes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 18
Standard konstruktiv feedback på sida om göteborg

Tjo!

skulle vilja ha lite konstruktiv feedback på en sidan jag pysslar med om vad som händer i Göteborg, www . goingon . se

Alla synpunkter är välkomna, just nu är innehållet lite skralt med det jobbas på, men vad anser ni i övrigt?

Tack på förhand!
anwes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-09, 17:41 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Design är inte min starka sida, så jag tycker sidan ser ytterst professionell ut.

Men knapparna i era inlägg, det vill säga bland annat twitter och facebook-ikonen - är alldeles för fula. Bort med ikonerna, och in med nya. Jag föreslår att ni lägger till ikonerna jag har i mina inlägg. Se min blogg i signaturen.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-09, 17:55 #3
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 174
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Men knapparna i era inlägg, det vill säga bland annat twitter och facebook-ikonen - är alldeles för fula. Bort med ikonerna, och in med nya. Jag föreslår att ni lägger till ikonerna jag har i mina inlägg. Se min blogg i signaturen.
Du vet kanske inte att det är Facebooks och Twitters officiella knappar eller? Enda knappen jag tyckte såg lite gräslig ut är väl dom två övriga (share och share). För övrigt har du en likadan twitterknapp på din egen blogg

OnT: Lugn och skön sida! Men dock möts man av 404 om man klickar på något av de första menyvalen (Göteborg - Om staden) m.m.

Personligen tycker jag det ser lite för plottrigt ut med Share, Tweet, Share, Share på varenda inlägg på startsidan. Inte möjligt att du kan begränsa detta endast på detaljsidorna för respektive inlägg? Tror det skulle fräscha upp det hela.

Sidfoten är enkel och ren, gillas!

edit: Såg nu att det var inte bara de första menyvalen som ledde till en 404
wiB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-09, 18:28 #4
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av wiB Visa inlägg
Du vet kanske inte att det är Facebooks och Twitters officiella knappar eller? Enda knappen jag tyckte såg lite gräslig ut är väl dom två övriga (share och share). För övrigt har du en likadan twitterknapp på din egen blogg

OnT: Lugn och skön sida! Men dock möts man av 404 om man klickar på något av de första menyvalen (Göteborg - Om staden) m.m.

Personligen tycker jag det ser lite för plottrigt ut med Share, Tweet, Share, Share på varenda inlägg på startsidan. Inte möjligt att du kan begränsa detta endast på detaljsidorna för respektive inlägg? Tror det skulle fräscha upp det hela.

Sidfoten är enkel och ren, gillas!

edit: Såg nu att det var inte bara de första menyvalen som ledde till en 404
Huruvida knapparna är officiella eller inte vet jag ej. Men jag tycker de ser smått fula ut. Finns bättre alternativ!

På min blogg "smälter" knappen, och dess räknare, in i mitt inlägg. På sidan TS länkat till så känns det... som du beskriver det, plottrigt. Knapparna finns överallt!
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-09, 18:34 #5
anwes anwes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 18
anwes anwes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av wiB Visa inlägg
Du vet kanske inte att det är Facebooks och Twitters officiella knappar eller? Enda knappen jag tyckte såg lite gräslig ut är väl dom två övriga (share och share). För övrigt har du en likadan twitterknapp på din egen blogg

OnT: Lugn och skön sida! Men dock möts man av 404 om man klickar på något av de första menyvalen (Göteborg - Om staden) m.m.

Personligen tycker jag det ser lite för plottrigt ut med Share, Tweet, Share, Share på varenda inlägg på startsidan. Inte möjligt att du kan begränsa detta endast på detaljsidorna för respektive inlägg? Tror det skulle fräscha upp det hela.

Sidfoten är enkel och ren, gillas!

edit: Såg nu att det var inte bara de första menyvalen som ledde till en 404
Tack för feedbacken, och bra att du såg 404, tydligen gillade inte wordpress att jag ställde in permalänkarna på /%cateogry%/%postname%/, posterna funkade bra då, men länkarna till alla pages ballade ur, märkligt... får undersöka det.

Vad gäller share-grejerna så håller jag med dig, det är nästa sak jag ska kolla på och se till så pluginet inte visar det i excerpten. =D

Sweely: Vad gäller ikonerna för sharingen måste jag säga att jag föredrar mina jämfört med de du använder. De kanske passar i din design, men jag tycker de är för stora och för oseriösa, jag vill ha några som är lite mer minimalistiska och stela i det här fallet, men tack för synpunkten =)
anwes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 16:42 #6
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Sidan ser superbra ut!

Men jag vill se mer av Göteborg på sidan! Kanske lite bilder i posterna eller på undersidorna? Kanske ha en GBG-webcam embedded på hemsidan (om någon driver en sån webcam som man kanske kan få låna feeden från.)

Lycka till!
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 21:18 #7
Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 23
Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 23
Gillar verkligen loggan. Menyn kändes nästan lite väl flashig, tror den kan bli ganska seg på sämre datorer.

För övrigt verkar Facebooks Share-knapp vara så gott som abandonnerad: http://developers.facebook.com/docs/share
Iggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-11, 06:04 #8
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Beträffande layout och grafisk design så ser det kanon ut.

Men det är ALLDELES för få bilder från Göteborg, detta gör att sidan känns lite platt. In med många fina bilder (både vinter och sommar och gärna en hel del göteborgare/människor) och sidan förvandlas till ett smärre mästerverk.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-11, 20:35 #9
anwes anwes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 18
anwes anwes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 18
Tack för alla tipsen!

Det där om mer bilder och webcam från Göteborg var en bra idé, det hade jag inte ens tänkt på, man blir hemmabild efter ett tag...

Och får kolla upp det där med Facebook Share-knappen, bra tips!

Tackar!
anwes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 17:36 #10
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Stilig på många sätt, men kanske ska man göra något för att liva upp texten? Kanske borde den ändå vara lite mörkare, och den borde absolut vara större.

Jag tycker också du ska se över "Share"-knapparna, kanske göra dem snyggare eller dölja dem så att de inte blir så framträdande. (Vem vill dela något man inte läst än? Flytta knapparna till artikelsidan... vid kommentar)
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017