Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bästa taktiken för att sälja domäner?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-17, 15:05 #1
Webb Webb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 103
Webb Webb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 103
Standard Bästa taktiken för att sälja domäner?

Bästa taktiken för att sälja domäner idag? Kommer Tradera bli stort? Eller blir det som Blocket med massa fantasipriser bara?
Webb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 09:23 #2
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Antar att du menar svenska domäner. Tradera är väl redan den bästa marknaden för domänhandel i Sverige av så många olika anledningar. Sålt ett par stycken och också sett en hel del till väldigt bra priser. Näst bästa marknadsforum i Sverige har jag upplevt vara WN, resten är totalt värdelösa.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 11:34 #3
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Aldrig provat men många domäner har ju sålts genom https://missdomain.se/ så där kan du ju prova. Men det brukar gå att sälja ganska bra här på forumet.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 11:58 #4
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Skulle nog inte rekommendera Miss Domain. Väldigt okunnig support inom domäner och regler för försäljning ifall det är någonting man skulle behöva hjälp med.

Jag har sålt ett par stycken på Sedo.com och någon enstaka på tradera. Har funkat utan problem. Här på forumet är ju också helt utmärkt.
Brianorchard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 14:11 #5
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hejsan Brianorchard,

Vad är det för fråga som du ställt till oss gällande domäner och försäljning som du inte var nöjd med svaret över?

Alla i vårt team hjälper till att besvarar support-ärenden gällande domänförsäljning, där några i vårt team har över 15 års erfarenhet av domännamn och andrahandsmarknaden.

Mvh, Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2014-11-18 klockan 14:25
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 15:17 #6
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan Brianorchard,

Vad är det för fråga som du ställt till oss gällande domäner och försäljning som du inte var nöjd med svaret över?

Alla i vårt team hjälper till att besvarar support-ärenden gällande domänförsäljning, där några i vårt team har över 15 års erfarenhet av domännamn och andrahandsmarknaden.

Mvh, Fredrik
Tror inte att just den här tråden är rätt för att diskutera era brister, så vill du diskutera det så får vi hitta en tråd som handlar om just detta.

Men vill du ha ett snabbt och enkelt exempel (en av många) så visste inte er support"chef" Lovisa skillnaden på gTLD och ccTLD domäner samt att hon inte hade nån aning om vad PageRank var.

Hon påminner faktiskt mig om en annan helt inkompetent brud som jobbade på Crystone förr i tiden , tror faktiskt hon hette Lovisa Andersson eller något liknande. Kan det vara samma person (Med tanke på att du tidigare arbetat för Onlinegroup? ?

Återigen så är inte det här rätt tråd att diskutera något sånt i . Meningen med det jag skrev var att ge min syn på vart jag tycker folk ska vända sig för domänförsäljningar. Jag är inte längre kund hos er och rekommenderar inte andra att bli det. Inge mer med det.

Juste , ni kanske borde fixa alla stavfel på Misshosting hemsidan
Brianorchard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 15:53 #7
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Brianorchard Visa inlägg
Tror inte att just den här tråden är rätt för att diskutera era brister, så vill du diskutera det så får vi hitta en tråd som handlar om just detta.

Men vill du ha ett snabbt och enkelt exempel (en av många) så visste inte er support"chef" Lovisa skillnaden på gTLD och ccTLD domäner samt att hon inte hade nån aning om vad PageRank var.

Hon påminner faktiskt mig om en annan helt inkompetent brud som jobbade på Crystone förr i tiden , tror faktiskt hon hette Lovisa Andersson eller något liknande. Kan det vara samma person (Med tanke på att du tidigare arbetat för Onlinegroup? ?

Återigen så är inte det här rätt tråd att diskutera något sånt i . Meningen med det jag skrev var att ge min syn på vart jag tycker folk ska vända sig för domänförsäljningar. Jag är inte längre kund hos er och rekommenderar inte andra att bli det. Inge mer med det.

Juste , ni kanske borde fixa alla stavfel på Misshosting hemsidan
Att vår ansvariga över supporten inte skulle veta skillnaden mellan ccTLD och gTLD är något jag har svårt att se, hon har jobbat inom branschen i över 2 år och det är något man ganska snabbt lär sig.

Om du personligen upplever supporten som inkompetent är det så klart tråkigt, men jag ser själv vad vår support besvarar varje dag och kan inte se någon liknande trådar där kunder skulle ha fått ett helt felaktigt eller oklara svar så som det du själv beskriver.

Sen behöver alla inte gilla alla leverantörer så klart, vi har alla varit missnöjda någon gång, var bara intressant att se vad din input till just Miss Domain var!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 16:09 #8
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Att vår ansvariga över supporten inte skulle veta skillnaden mellan ccTLD och gTLD är något jag har svårt att se, hon har jobbat inom branschen i över 2 år och det är något man ganska snabbt lär sig.

Om du personligen upplever supporten som inkompetent är det så klart tråkigt, men jag ser själv vad vår support besvarar varje dag och kan inte se någon liknande trådar där kunder skulle ha fått ett helt felaktigt eller oklara svar så som det du själv beskriver.

Sen behöver alla inte gilla alla leverantörer så klart, vi har alla varit missnöjda någon gång, var bara intressant att se vad din input till just Miss Domain var!


Ifall man har suttit och fixat ögonfransarna på jobbet i 2 år så spelar det inte så stor roll att man har 2 års branscherfarenhet av domäner . Utbildning är någonting ni borde fokusera på när det gäller supporten. För med en bra supportansvarig skulle ni nog kunna konkurrera i toppen.

Frebjo.. jag skulle förstå dig ifall jag var den enda som tyckte detta. Men på vårt bolag har vi många återförsäljare av resehemsidor som nappat på era domänförvaltningserbjudanden och snabbt ångrat sig och avslutat samarbetet med er när det har visat sig att det varit en stor brist på kunskap i supporten. Men som sagt. Se detta som konstruktiv kritik.
Brianorchard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 16:17 #9
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Brianorchard Visa inlägg
Ifall man har suttit och fixat ögonfransarna på jobbet i 2 år så spelar det inte så stor roll att man har 2 års branscherfarenhet av domäner . Utbildning är någonting ni borde fokusera på när det gäller supporten. För med en bra supportansvarig skulle ni nog kunna konkurrera i toppen.

Frebjo.. jag skulle förstå dig ifall jag var den enda som tyckte detta. Men på vårt bolag har vi många återförsäljare av resehemsidor som nappat på era domänförvaltningserbjudanden och snabbt ångrat sig och avslutat samarbetet med er när det har visat sig att det varit en stor brist på kunskap i supporten. Men som sagt. Se detta som konstruktiv kritik.
Hejsan Edward på Online Group!

Tack för ditt svar på feedback till oss, jag tycker det är väldigt fult att sitta och smutskasta en gamla kollega och en konkurrent under ett påhittat namn på ett öppet forum.

Vi uppskattar alla typ av feedback när det sker på ett professionellt sätt, men detta anser jag inte ens värt att besvara när vi ser detta som lögner och smutskastning.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-18, 18:25 #10
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Citat:
Ursprungligen postat av Webb Visa inlägg
Bästa taktiken för att sälja domäner idag? Kommer Tradera bli stort? Eller blir det som Blocket med massa fantasipriser bara?
Tror tradera och blocket kan vara bästa sajterna att annonsera på om det är svenska domäner man vill sälja.
WN om man ska köpa.
SEDO har jag lyckats på några gånger med både köp och sälj.
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017