Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kortbetalningar internationellt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-12, 18:16 #1
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Red flag Kortbetalningar internationellt

Hallå!
Driver en internationell sajt med ganska mycket köpare som gör köp i storleken 30-500 kronor/köp. Snittköp är ca 100 kronor.

Vi använder oss idag av PayPal för att hantera kortbetalningar. Vi funderar nu på att gå bort från PayPal när det gäller kortbetalningar, vi vill implementera kortbetalningar direkt i sajten som webbshopar ofta gör för att öka konverteringsnivåer (kolla Dropboxs lösning för att förstå, du kan se lösningen om du är inloggad på Dropbox: https://www.dropbox.com/upgrade?plan=50). Och ska man göra en snygg "embedning" på sajten så funkar inte PayPal något vidare såvitt jag vet (utan att få deras fula gränssnitt, logga osv.)? Blir helt enkelt inte en snygg lösning med PayPal (och antar att de tar ganska bra betalt för varje korttransaktion också).

Jag undrar om någon av er, kära medlemmar, har koll på en bra lösning för vårt behov. Det är alltså viktigt att vi kan hantera internationella betalningar (gärna automatiskt översatt på köparens lokala språk om möjligt) och att vi kan implementera lösningen på ett snyggt sätt på vår sajt. Sedan så klart en fördel om det är enkelt att implementera och kostnad att använda tjänsten är låg, helst lägre än PayPal.

Varför använder normalt webbshopar inte PayPal? Ful lösning som minskar konvertering och höga transaktionskostnader jämfört med vad andra företag kan erbjuda?

Hoppas någon av er har bra koll och kan hjälpa mig få en förståelse för hur det funkar. Tack!
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-21, 10:15 #2
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Jag tycker det känns säkrare att betala via en extern sida som man litar på. Då vet man att den man betalar till inte kan spara kortnumret. Dessutom är det väl numer väldigt höga krav som ska uppfyllas för att få ha kortbetalning integrerat direkt i den egna sidan?

Efter att ha använt samma kort 10 gånger (utspritt under två år och max 2000 kr totalt) hos PayPal fick jag inte längre använda det kortet om jag inte skaffade konto hos PayPal, vilket jag inte ville göra. Det ledde till att en viss webbutik som bara accepterade PayPal missade ett antal beställningar från mig.

Jag tycker Moneybookers verkar intressant.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-21, 10:42 #3
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Paypal känns fult och krångligt och därför har jag valt att inte använda det.
Prata med din bank och se vad de föreslår. Behöver det vara på besökarens språk? Är shoppen anpassad efter besökarens språk?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-11, 19:47 #4
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Paypal känns fult och krångligt och därför har jag valt att inte använda det.
Prata med din bank och se vad de föreslår. Behöver det vara på besökarens språk? Är shoppen anpassad efter besökarens språk?
Oj, missade att det fanns svar i tråden.

Behöver egentligen inte vara på besökarens språk, men helst. Hittade ett intressant företag som tyvärr endast tillåter amerikanska företag, men är något liknande jag eftersöker: http://acceptsafe.com/

För att förtydliga, behöver alltså inte stå företagsnamnet på slippen/kontoutdraget kunden får, utan får gärna vara en tredjepart som står på utdraget, men att de tar en cut för att erbjuda tjänsten.
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 13:43 #5
Leandro Leandro är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 8
Leandro Leandro är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 8
Intressant inlägg hade varit trevligt att se en jämförelse mellan de olika företag som erbjuder tjänsten
__________________
http://www.ledleverantören.se - Led Lampor och Led belysning
Leandro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 14:21 #6
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Kolla www.feefighters.com
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 15:30 #7
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Åh, en sådan motsvarande tjänst för Svenska marknaden vore jättebra!!

Ehandel har ju en snurra som inte helt är up-to-date, men är den enda - så vitt jag vet
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 19:41 #8
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
varför inte använda dig utav PayEX, hos dem kan använda egna CSS-filer vilket gör att du kan iprincip anpassa betalsidan hur du vill... använder själv det, och är full nöjd.. kontaka mig ifall du är intresserad.
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-06, 01:31 #9
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Dejv Visa inlägg
Oj, missade att det fanns svar i tråden.

Behöver egentligen inte vara på besökarens språk, men helst. Hittade ett intressant företag som tyvärr endast tillåter amerikanska företag, men är något liknande jag eftersöker: http://acceptsafe.com/

För att förtydliga, behöver alltså inte stå företagsnamnet på slippen/kontoutdraget kunden får, utan får gärna vara en tredjepart som står på utdraget, men att de tar en cut för att erbjuda tjänsten.
Jag använder PayPal och tycker det är bra och förstår om man vill ha det integrerat och det går väl att göra bara authentiseringen via PayPal och helt ha eget gränssnitt och blir inte besökarna mer benägna att betala snarare än tvärtom om de kommer till en PayPal-sida eftersom PayPal har rätt bra rykte?

En annan lösning jag kollat på är www.stripe.com men i ditt fall skulle jag nog tro att det är som mitt att det bästa vore ett samarbete med en lokal leverantör för ett land och gärna en lokal bank. Jag har själv användare i Brasilien och Indien som jag inte vet hur jag ska tjäna pengar på, jag hade användare i Kina och de kunde jag inte tjäna pengar på så jag stänga av den trafiken.

Om ni använder en lösning som t.ex. django så finns ju projekt som redan integrerar betalningar och man kan titta på det. Det finns något krav som heter PCI någonting och en lista och bäst i ditt fall kanske är att ställa frågan till euroline.se som är SE-bankens tekniska tjänst för outsourcing som antagligen kommer att kunna svarar utförligare än jag.

Tack
Niklas R
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-09, 13:09 #10
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Moneybookers är inte bra av en anledning. De har som mål att få in kunder i sin "plånbok" och de gör detta på ett fult sätt som gjorde att jag lämnat dem i ett par företag. När en besökare kommer till din sajt andra eller tredje gången - då tvingar de in dem i en annan funnel och kräver att de blir medlemmar hos Moneybookers vilket kan vara fruktansvärt jobbigt beroende på land de kommer ifrån. I Argentina handlar det om att faxa in pass och annat. Inte roligt och oacceptabelt.

Payex blir en egen sida och vi kämpar idag med att få dem att stödja alla valutor. Om du går med dem så välj inte vanlig bank som inlösenbank (tex nordea) för då har du bara stöd för 4 valutor. Tex Teller kan ge dig mer eller mindre all världens valutor även om sedan Payex kommer tvinga till en utbetalning i SEK. Men oftast ok för ett mindre svenskt företag. Payex är snabba med att säga att de stödjer alla världens valutor - men idag gör de inte det kan jag säga. ;-)

Worldpay är bra om du bara skall ha kreditkort och låter dig göra det mesta och tar alla valutor.

Om du däremot vill ta dig an världen kan en sådan som GlobalCollect vara intressant som erbjuder lokala betalsystem i mer eller mindre varje land. Du får via en spelare stöd för världen - och då snackar vi 3-6 system per land.

Tycker absolut inte du skall ta bort paypal... du skall bara göra det tydligt att det finns ett par alternativ till. Rent kreditkort direkt där, paypal och kanske något annat sätt att betala. Det lär förbättra konverteringen om du gör det enkelt och snyggt.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017