Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på ny bilannonssida

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-18, 15:39 #1
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Hej!
Nu börjar vår nya bilannonssida bli klar.
Ge gärna kommentarer på vad som är bra och vad som är dåligt.
Vad skulle kunna göras bättre, saknar ni någon funktion?

Adress: http://www.bil24.se
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:41 #2
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Klickar jag på kartan på Stockholm kommer jag till Västra Götalands län. Klickar jag på någon annan region blir det exception 'region' has a SelectedValue which is invalid because it does not exist in the list of items.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:43 #3
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Vädligt stilren tycker jag. Det är bara en sak jag inte tycker om med sidan och det är din placering av annonsen brevid loggan. Förutom det, good job
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 16:03 #4
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by koala@Jun 18 2007, 14:41
Klickar jag på kartan på Stockholm kommer jag till Västra Götalands län. Klickar jag på någon annan region blir det exception region has a SelectedValue which is invalid because it does not exist in the list of items.
Kartan är nu fixad.
Hittar ni mer fel ?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 16:41 #5
ChristofferJs avatar
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 209
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
ChristofferJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 209
Enkelt och stilren, ser bra ut Nicklas. Dock en aning för "svullen" design för min smak dock; storlekar på ytor och text exempelvis navigeringen och den övre raden på annons listan. Men förutom det tycker jag du/ni lyckats fint!

Ah just det, verkar som annonsen vandrar omkring lite vid första laddningen, exempel på det är att den hoppar precis inpå loggan eller snett under den. Hoppar dock rätt vid reload, men kanske värt att se över?!
ChristofferJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 16:53 #6
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Kartan tycks ha andra "gränser" än listan. Ex är Älvsborg en region på kartan men i listan finns den inte utan ingår i Västa Götalands län.

Gillar designen skarpt!
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 19:45 #7
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av Brazzan
Vädligt stilren tycker jag. Det är bara en sak jag inte tycker om med sidan och det är din placering av annonsen brevid loggan. Förutom det, good job
Nu finns det ingen banner där :-)
, ska utvärdera vilken typ av reklam som kommer att användas i framtiden.

Citat:
Originally posted by -superstoffe@Jun 18 2007, 15:41
Enkelt och stilren, ser bra ut Nicklas. Dock en aning för svullen design för min smak dock; storlekar på ytor och text exempelvis navigeringen och den övre raden på annons listan. Men förutom det tycker jag du/ni lyckats fint
Ah just det, verkar som annonsen vandrar omkring lite vid första laddningen, exempel på det är att den hoppar precis inpå loggan eller snett under den. Hoppar dock rätt vid reload, men kanske värt att se över?
Ja den kan nog vara lite svullen, men tack vare loggan du fixade så tycker jag att helhetsintrycket blev mycket bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.st
Kartan tycks ha andra gränser än listan. Ex är Älvsborg en region på kartan men i listan finns den inte utan ingår i Västa Götalands län.
Gillar designen skarpt
Ska kolla kartan och se vad som går att göra åt den.



Jag tackar er alla för kritiken bra som dålig, testa gärna mer!
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 21:12 #8
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ok, först av allt vill jag bara säga att jag brukar säga det jag tycker så ta inte illa upp om jag skriver något "för" hårt

Positivt:

* Laddar snabbt.

* Du har nog fått med de flesta funktioner på sidan.


Negativt:

* Sökningen på första sidan fungerar inte, i alla fall i IE. Om jag slår in "Volvo" och trycker på entyer hände ringet. Jag måste trycka på formulärknappen för att det skall hända något.

* Jag vill ha en avancerad och enkel sökning på framsidan. Kartan tycker jag är idiotiskt överflödig. De flesta som letar bilar åker gärna över landskaposgränserna och tittar inte först på sökningar i egna området. Det är i alla fall på vad jag tror och det erfarenheten jag har. Tycker kartan är bara klumpig och tjänar ingen större syfte. Gör det bara merlikt Blocket, vilket inte direkt är positivt tycker jag ... folk tänker "Å ännu en Blocket kopia".

* Att söka skall ge något mycket bättre och just nu är hela sökmotorn för klen. Man skall kunn aha en avancerad sökning på en bilsida.

* Du har gjort sidan ganska smal och därför får du inte in så mycket på bredden, vilket jag tycker är negativt vid just ett tillfälle. Nämligen dina menyer på höger sida, samt prisrutan som finns där. Inte skall jag behöva scrolla ner för att se detta. Detta är intressant, samt driver kudner tillbaka om de skriver upp sig för att få bevakning. KOmmer det stora foto på vertikala leden så får man scrolla en bit för att se dessa menyer! Förslaget kan vara att du lägger thumbsen av bilderna horisontellt ovanför huvudbilden och kan på så sätt få upp menyerna!

* I menyn efter "VANLIGA FRÅGOR" behövs inget mer verikalt sträck för avskilja fler menykomponenter ... för det finns inga fler.

* Sist av allt, men kanske en av de viktigaste sakerna. Vet att det kanske ogillas av många här på forumet, då ordet "stilrent" används så mycket bland svenska webmasters att det får mig verkligen att må illa. Så fort en sida är färglös och opersonlig så är det "stilren" och det hurrar många för. Tyvärr anser jag inte sidan vara "stilren" utan helt enkelt opersonlig. Tycker att den gör inget intryck på mig och inte för att det är dålig utan för att det inte får mig att vilja stanna och inte gå till de andra bilannonssidor som finns på nätet. Varför är alla så rädda att sätta lite färg och personlighet på sidan?? Något som säger "ja, det är vi, som man känner igen på långt håll och vi skäms inte för det". Just nu ser din sida ut som KOsumprodukter på utsidan. Visst kan insida vara riktigt god produkt, men utsidan skriker Ushhh......vad tråkigt. En bra design är just vad den sidan fattas! (inte för att mina sidor har så bra design alltid eller någonsin )
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 21:14 #9
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
--
Efter att jag väljer "Spara favorit" så laddas sidan om och alla svenska tecken skiter sig. Detta påverkar menyn och all text på sidan!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 21:21 #10
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
--
Hur sparas favoriterna? Ser att det inte är per IP adress, men det verkar som det går på cookies! Har dock inte kollat upp det bland mina cookies, men jag tror jag har rätt. Eller?? I så fall var en informationen på sidan att ni använder cookies som sparas på min dator?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017