Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fjärrstyra Windows CE 5.0 (RDP, VNC osv.)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-30, 15:20 #1
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Standard Fjärrstyra Windows CE 5.0 (RDP, VNC osv.)

Tänkte göra mitt jobb lite enkelare genom att försöka resa på mig så lite som möjligt.

Lång version:
Företaget jag jobbar för har precis införskaffat en hög med mobila enheter med Windows CE 5.0 OS på sig, vad vi använder dem till spelar ingen större roll. Men de är ett krav i verksamheten atm.

Det jag är ute efter är något som liknar VNC / RDP för att kunna fjärrstyra dem när personalen får problem med dom. Allt sker via WiFI & ev. LAN (då de är inkopplade på laddningsenheterna). Så att få kontakt med dem är inga problem. Problemet är snarare att jag har inte lyckats hitta en enda lösning för att fjärrstyra CE 5.0 operativ. Förutom MS Activesync, men då måste terminalen vara USB ansluten mot datorn, vilket känns onödigt att fjärrstyra då. Dock har jag hittat ett par hobby-anpassningar av VNC som inte fungerar fullt ut riktigt.

Kort version:
Finns det några lösningar som tillåter fjärrstyrning av Win CE 5.0 via LAN/WiFI? Ungefär som VNC/RDP. Konstaden spelar ingen roll.
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 16:05 #2
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Cos Visa inlägg
Tänkte göra mitt jobb lite enkelare genom att försöka resa på mig så lite som möjligt.

Lång version:
Företaget jag jobbar för har precis införskaffat en hög med mobila enheter med Windows CE 5.0 OS på sig, vad vi använder dem till spelar ingen större roll. Men de är ett krav i verksamheten atm.

Det jag är ute efter är något som liknar VNC / RDP för att kunna fjärrstyra dem när personalen får problem med dom. Allt sker via WiFI & ev. LAN (då de är inkopplade på laddningsenheterna). Så att få kontakt med dem är inga problem. Problemet är snarare att jag har inte lyckats hitta en enda lösning för att fjärrstyra CE 5.0 operativ. Förutom MS Activesync, men då måste terminalen vara USB ansluten mot datorn, vilket känns onödigt att fjärrstyra då. Dock har jag hittat ett par hobby-anpassningar av VNC som inte fungerar fullt ut riktigt.

Kort version:
Finns det några lösningar som tillåter fjärrstyrning av Win CE 5.0 via LAN/WiFI? Ungefär som VNC/RDP. Konstaden spelar ingen roll.

http://sourceforge.net/projects/wincevncsvr/
http://www.realvnc.com/pipermail/vnc...er/033462.html

Kankse hjälper dig?
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-01, 23:27 #3
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Den första där har jag testat förut utan några grymma resultat!

Ska ta en titt på den sista länken där i morgon och se om de kan vara något! Tack för svaret!
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017