Kom ihåg mig?

100% flash admin system

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-19, 23:08 #1
estberg estberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
estberg estberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
hej. tänkte höra om nån har tips på flash admin system som antingen är open source eller till salu...? har vid ett par tillfällen sett hela siter där både adminsystemet och resterande sidan varit i flash (med hjälp av php+xml eller dyl) där kunden enkelt har kunnat drag and drop text, bilder mm.
i stil med www.flashblocks.com så förstår ni nog vad jag menar. skulle vilja ha tips på fler såna här lösningar. tack.

/Staffan
estberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-20, 13:13 #2
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Jag har ett blogg system som man kan använda som ett mycket enkelt CMS.
Admin och resulterande sidor är i Flash och det använder PHP och MySQL på servern.

Det är inte drag & drop utan en editor med knappar för att lägga in blider, länkar och formattera text.
Fördelar med systemet är att det kan konfigureras så resultatet blir mycket användarvänligt då besökare kan ändra text storlek, den kan anpassa sig i storlek efter webbläsar fönstret och har fungerande bookmark/djuplänkning och back/forward knappar i webbläsaren.
Jag är nästan klar med PHP script för att generera en enkel HTML version för sökmotorer och användare utan Flash spelaren installerad.
Sökresultat skickar användare till rätt sida i flash sajten.

Nackdelar:
Det kan dock vara aningen småknepigt att konfigurera efter behov om man inte är lite kunnig med Flash.
Jag har också hårdkodat en del text på engelska. Jag kommer hämta all text för gränssnittet från XML i den kommande versionen.
Det är dock gratis, och jag kan konfigurera det enligt dina behov om du har problem för en liten avgift.

Kolla in det på http://www.blixtsystems.com/index.html#ss=...6&page=download

Det enda andra möjligen likande system jag vet förutom flashblocks är http://flashblog.org/
Sidan är på spanska dock, och jag har svårt att uttyda vad systemet är kapablelt till.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017