FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag tänkte köpa plats för en hemsida hos B-one. Och då får jag Php till mitt förfogande också. Det är ju nice. Visserligen vet jag inte vad jag ska använda det till. Men en sak tänkte jag allafall, att räkna klick på länkar för att se hur många gånger folk besökt länken. Och sedan publicera räknaren. Ex: "Sida.se (59 Klick) Beskrivning av sida... bla bla bla..." Var kan jag hitta ett sådant enkelt script? Vill helst inte ha något jätte avancerat, eftersom jag inte riktigt har tid/ork att lära mig ett nytt och okänt script språk. Helst utan MySql, för den biten verkar svår och krånglig att installera. Försökte söka efter någon liknande tråd här, men hitta inget. så om det här har varit på tal innan, får ni gärna tillrättavisa mig. En sak till, Jag använder mig utav tradedoubler. Dom störs väl inte av att man räknar själv klicken på deras textlänkar? MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OM du kollar på tex www.hotscripts.com så lär du hitta massor med script just för detta.
Annars får du koda nåt själv. Blir oftast den bästa lösningen då du får precis dem funktioner och egenskaper som du vill ha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det lättaste är väl kanske att länka till en sida som vidarebefordrar besökaren till den rätta sidan efter att man har sparat "klicket".
Eftersom MySQL ingår hos B-one så behöver du inte installera någonting. Men det är ju såklart en viss tröskel att komma över. Men det fixar vi väl med lite hjälp från WN ![]() // Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det allra lättaste är väl att be någon kunnig människa att programmera ett system som blir precis som du vill ha det. Fast har du inte råd/övertalningsförmåga så kan du väl spendera några timmar på att leta efter något gratisalternativ eller lära dig själv, om du nu inte värderar din tid i pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
www.hotscripts.com verkar vara en jätte bra sida. Mycket att titta igenom.
:unsure: Men... Jag fattar ingenting... Av hur jag ska få allt att funka. Det finns nog många här på forumet som använder sig av klick räknare... Kan inte någon tipsa om en enkel och bra klick räknare? "Det lättaste är väl kanske att länka till en sida som vidarebefordrar besökaren till den rätta sidan efter att man har sparat "klicket"." Om jag förstod det där rätt... Så skulle det bli en massa jobb. Att skapa en ny sida för varje länk som ska räknas. <_< koala, ja det är nog det lättaste sättet. Men pengar har jag nog inte att lägga ut, pengarna går till massa annat. Men jag hoppas på att någon ska tipsa mig om något bra och enkelt script. ![]() MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har hittat ett utmärkt script som heter Ccount. Hittade den på http://www.phpjunkyard.com/ Nu har jag ett annat problem. Använder Apache server och Php på datorn, för att kunna leka med hemsidan. Jag angav http://127.0.0.1/ som min server. Kom på att jag borde ha angivit min sida istället. På så sätt skulle jag slippa ändra adresserna när jag lägger ut på internet. Vet någon hur man ändrar server domänen..? MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ställde samma fråga på http://www.webmasternetwork.se/f4t9674.html och där har du fått ett svar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nicke! Om du vill kunna skapa hemsidor på egen hand som har någon form av interatkivitet och funktioner såsom du frågar efter så är det nog bara att sätta sig ner och lära sig php och t.ex. MySQL. Bästa sättet att lära sig detta på är att stå inför konkreta problem som ska lösas.
Låna några nybörjarböcker på bilblioteket eller ta del av t.ex. IDGs kurser på deras hemsida. Där kom jag i kontakt med php och MySQL för första gången. Därefter har det blivit några böcker inom ämnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Guran
Ja, jag vet. men ingen verkade uppmärksamma den här frågan. så då frågade jag igen. Kanske inte helt rätt, men ändå. ber om ursäkt. Tack för ditt svar. Ska alldeles strax försöka mig på det du beskrev. Men guran guran. Så om jag till exempel undrar vad gurka heter på spanska, inte orkar jag då börja låna böcker från bibloteket för att sedan lära mig ett helt nytt språk. Ja IDG's kurser är bra, dom har jag redan tittat på. Men men, ok då. Ska väl inte fråga mer om direkt script relaterade frågor om det irriterar dig så mycket. Eftersom jag ska göra mina sidor helt i php nu, så tror jag att allt nog kommer gå fint. Jag förstår ungefär hur en del saker funkar, tillräckligt för mina syften. Och på hotscript finns det färdiga script, som slöisar som jag kan använda. Men det är väl antagligen helt fel enligt dig, eftersom man nog borde lära sig allt inom php enligt dig. men men. Har inte ork/tillräckligt intresse för det när det redan finns gratis script som passar mina syften. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|