FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jag jobbar bland annat som kvalitetsansvarig på ett företag inom industrin. Vi är certifierade enligt olika ISO-system som kräver en väl fungerande dokumentstyrning. Idag ligger våra rutinbeskrivningar i "enkla" worddokument samlade i mappar på nätverket För att dessa skall godkännas måste ett original (pappersform) skrivas ut, signeras och sättas i en pärm. En jobbig och osmidig hantering då rutinerna uppdateras ständigt med nya idéer... Finns det någon här som har kunskapen om det går att få till digitala signaturer i word? Och kan man då frångå pappersadministrationen och vid behov av utskrift få med en vattenstämpel med exempelvis "oregistrerad kopia"?? Finns ju mjukvaror som fixar detta, där varje processägare godkänner filer med en unik digital signatur, men funkar det med word? <_< :blink: :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bra fråga, har jobbat med bl.a exakt detta med då "endast" med PDF pga kompabiliteten mellan UNIX+Windows, vilket inte word har...
Dock finns det ju word->PDF konverterare så det borde förvisso lösa det hela. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, just det ja! Skall kika på det...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|