FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fick se denna precis:
www.antipiratbyran.com Läs och säg vad ni tycker, var dock mycket rolig läsning. Undra hur mycket sanning det är i det, även om det ser riktigt ut. Vissa kanske gör allt för pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det mest intressanta är att dessa sk. "hackers" har suttit och läst all APB:s trafik men inte varnat siteops eller inblandade alls.
Var är logiken i det? Då de uttrycker sitt missnöje med APB borde det väl ligga i deras intresse att sabotera deras operation? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns inte speciellt moget av Bahnhof att peka på den sidan, må jag säga
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
EDIT: Om nu någon "ledande" person inom Bahnhof har givit sin tillåtelse till denna handling. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Du kan ju även se att de använder sig av lastbalansering på diverse olika webbservrar för att klara det eventuella trycket som fortfarande finns från diverse illasinnade webmasters som lagt upp iframe mot domänen. Edit: Har de tillgång till email-adresserna hos APB så är det ju inte speciellt svårt att peka om domänen (ändra DNS)...
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men i vilket fall lär detta vara negativt för Bahnhof då flera andra (lika okunniga inom området som mig) lär ta samma slutsats som jag gjorde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är ju inte första gången deras DNS blir ompekad, dom verkar inte ha någon stor koll APB just på sin mail och webb.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|