En vän till mig som arbetar som jurist på en av de större advokatbyråerna fick följande mail igår (jag har tagit bort alla namne, telefonnummer etc):
Citat:
VISST vore det bra att kunna sänka dina kostnader för reparationer av datorer.För endast 199;-/år och dator får du Sveriges billigaste serviceavtal för datorer.På endast 3 arbetsdagar reparerar vi din dator och du har den tillbaka på plats.Eller också kan vi reparera den på plats.Vi erbjuder också kostnadsfri rådgivning i allt om datorer.Vi har försäljning av datorer till mycket förmånliga priser..Vi erbjuder stöldskyddsmärkning inuti datorn för endast 19:-/år.Vi har mycket mer att erbjuda.Besök gärna vår hemsida.
Maila mycket gärna mig för mer info:
mail och telefon
Med vänlig hälsning
namn
|
Min vän
juristensvarade helt kort:
Citat:
Snälla du, låt bli att spamma mig.
|
varpå damen som skickat mailet svarade:
Citat:
Hej,jag vet inte vad spamma betyder,men jag representerar ett dataföretag som bla använder sig av mail som marknadsföring.
|
Det är härligt med företag som levererar IT-tjänster som inte vet vad
spamma betyder... Ska genast anlita dem tror jag. SOm bonus, ett citat från företagets hemsida:
"
Våra personal med flera år erfarenhet inom programmeringar. Kan hjälpa dig och ditt företag att kunna skapa eller utveckla olika program efter önskemålet."