FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänkte starta en liten debatt såhär på morgonkvisten efter ännu en arbetsam natt utan sömn.
Vad är en bra forummedlem? - Etikett och hjälpsamhet - * Irriterande Medlemstyper * Jag driver ett forum nuförtiden, det har varit flera tidigare, men jag har plockat ner dom och bygger om alltsammans på lediga stunder. Det jag reflekterat över både på mina forum, här, och på andra forum är att det finns flera udda typer av medlemmar. Typ 1 (fågelungen) Ber om hjälp hela tiden, om precis allt. Kan mycket väl ställa frågor i stil med: "kan någon göra en sökning åt mig på Internet efter (fyll i valfri produkt). Denne medlem bumpar oftast trådarna 4-6 ggr om dagen och ställer om frågan lika många gånger, gärna i flera avdelningar samtidigt istället för att lägga ner tiden på att själv läsa och göra sökningar som kanske leder till svaret. Kännetecknet för "fågelungen" är att han sitter i sitt bo hela tiden med öppen mun och vill bara ha, "fågelungen" hjälper aldrig en annan medlem även om han/hon kan svaret såtillvida han/hon ej gynnas själv av det. Typ 2 (lever du?) Reggar ett konto. Efter 3 år raderar man kontot som inaktivt. Nästa dag kommer det ett mail: "Varför fungerar inte mitt konto?" Typ 3 (Herre på täppan) Har varit medlem längst av alla och försvarar sin (inbillade position) med näbbar och klor. Typ 4 (Åsiktsmaskinen) Är i alla trådar och tycker och tänker samtidigt. Tyvärr är det mesta fel eller ovidkommande i "åsiktsmaskinens" inlägg. Ändrar aldrig sina gamla felaktiga inlägg och ber aldrig om ursäkt för att ha vilselett någon. Hoppar glatt vidare till nästa tråd och nya åsikter i stället. Typ 5... Ja, här tänkte jag att ni andra skulle fylla på tråden med intressanta/irriterande/roliga forumtyper som ni har stött på genom åren. Både här och på andra forum. P.S. Själv tillhör jag kategorin "den perfekta medlemmen" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|