Kom ihåg mig?

Returer - hur gör ni?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-14, 12:15 #1
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 36
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 36
Hej

Har precis fått en retur från en kund som skickat tillbaka två tröjor som hon köpt. Hon hävdar att de gått sönder vid tvätten och vill därför ha nya produkter. Det handlar om två huvtröjor och det är dragsnörena som har trasat sönder. Av totalt fyra snören har 3 (!) trasats sönder. Jag har sålt en stor mängd tröjor av samma märke, använder dem själv så gott som dagligen samt att många i min bekantskapskrets gör det samma. Jag har aldrig sett eller hört ens en antydan till att dessa ska börja trasa sig som dessa har gjort. Hur stor är chansen att en och samma kund lyckas få två tröjor som går sönder på detta vis. Tröjorna var dessutom inte likadana så det kan inte vara så att det är en särskild leverans som är drabbad.

Jag är alltså helt övertygad om att anledningen till att de blivit som de blivit är kundens eget fel. Jag kommer hursomhelst antagligen ersätta med nya produkter ändå bara för att undvika badwill men det är ju lite surt. Hur gör ni andra i liknande fall, antar att jag inte är ensam?
f-word är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017