FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
VIP
|
Regerar.com kommer att utvecklas och bli mer mångsidig när den nya designen släpps. Vi kommer att bli lite mer av en portal.
Ett steg i den riktningen är att ha tv-tablåer på sidan. Att "deep-länka" är inte snällt. Någon som har en idé på en lösning? Lägger tv-kanalerna ut nån specialversion man kan "koppla upp sej mot" eller hur ligger det till? Tacksam för svar! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har en svag känsla av att admin har koll på det. Men som sagt, vad fan vet jag?
![]() En fråga till dig då. Har ni problem med å, ä och ö när det gäller er mailtjänst? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Såvitt jag vet lägger inte några kanaler ut specialversioner av tablåerna för enkel leverans.
Kanalerna borde givetvis inte ha något emot att man nån/några gånger per dag hämtar deras tablåer, kör en regex match och sparar på egna servern för att sedan leverera det till sina besökare. Det är trots allt gratis reklam för kanalen ifråga för en ytterst liten kostnad. Funderar du på en lösning som innebär en enkel include tror jag du får tänka om.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Det finns ett företag som levererar tablåer och drift till ett flertal programbolag i Sverige, så hur man än vänder och vrider på det slutar det med att man scannar upphovsrättskyddat matrial om man "rippar" de officiella websidorna.
Tyvärr finns det ingen enkel lösning på detta, tro mej jag har undersökt. Allt det kommer nån funktion att på ett enkelt sätt koppla upp sig mot en server och få infon gratis är ytterst osannolikt, då jag i daxläget betalar en hel del pengar för att få göra samma sak. Får minst 1 mail per dag där webmasters frågar om jag kan leverera tvblåer till deras hemsidor och här är mitt standard svar dom får tillbaks. ############ Hejsan Jag köper informationen av TT, kostar ca xxxx kr per kanal och månad och i avtalet står det att jag inte får sälja eller ge bort tablåerna, så tyvärr kan jag inte hjälpa er. Mvh Thomas > ********************************* > P l a n e t S i x . > ********************************* > Email från: xxxx > Emailadress: [email protected] > Gäller site: www.tv.nu > Angående: "tvtablå till min hemsida" > ********************************* > IP: xxx.xxx.xxx.xxx > ********************************* > Hej! > > Jag har ........ ############ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
VIP
|
Okej, tack. Får konsultera lite med min "kollega" för att finna en bra lösning.
Ja Viktor, vi har fortfarande problem med å, ä, ö. Å, ä, ö fungerar inte i ämnesraden i "Inbox". Dock är det inga problem att läsa mail med å ä ö. När man skickar från en Regerar-adress till en Regerar-adress fungerar å ä ö bra. Men om man skickar till t.ex. en hotmail-adress fungerar det inte alls. Blir bara: Ã¥ ä ö. Samma grej för er? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jepp. Idioter som inte fixar det trots att jag skickat sjuhelvetes med information om det. Det är lätt fixat och jag har sagt åt dem vad som är fel men det är ju någon support-tant man snackar med så det är klart inget händer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och till admin, Exakt hur mycket betalar du per kanal och månad? Eller är det hemligt? Och hur får du tv-tablån levererad? Min bästa gissning är att du hämtar du hem någon databas varje vecka? Stämmer det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag får dom per mail. Admin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag får dom per mail. Admin [/b][/quote] Jasså via mail nu? Lite extra jobb i jämförelse med innan då eller? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Admin |
||