FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som topic säger, vad är bäst av:
123keyword.TLD keyword123.TLD Spelar det någon roll för sökmotorerna, eller de kanske inte ens läser siffror? Många sidor som börjar med 123 ligger bra placerade på sökmotorerna, kan det vara så att de inte läser siffror i URL:en ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan ju vara så att sorteringsordningen gör så att länksamlingar får siten att ligga på en tidig sida (om navigeringsstrukturen är av "next page" typ). Då får du mer PR av denna länk än om den hade legat 11 nivåer ner (bokstaven K).
Fast inte många sidor kör sådan länkstruktur, men men...många bäckar små. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kollar inte sökmotorerna hur rellevant domännamnet är, altså så det är bättre med sökordet först i domänen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Att sökmotorerna inte tittar på domännamnet skulle jag inte våga säga, men att det inte har en på något sätt avgörande roll vågar jag påstå.
Såvitt jag vet är 123 i början av namn ett fenomen som var populärt även innan internet för att listas överst i diverse listor i pappersformat. Det kan även härledas till 'As easy as 1 ... 2 ... 3 ...' vilket inte gör det så främmande för främst amerikaner. Ser jag en engelskspråkig sida reagerar jag inte, är den däremot svenskspråkig tycker jag det ser lite ovanligt/udda/fel ut.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
123något istället för något123 är för att många "listor" anger siffror först sen går man efter bokstavsordning. T.ex. är Nic.se´s ombudslista, den gick tidigare efter bokstavsordning och siffrorna kom före A. Så hade du ett ombud som hete 123AAA.se så med största sannolikhet så låg du 1a på den listan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |