FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har letar lite här och där via google gällande hur en webbpublicerad enkät bör se ut. Hittar väldigt mkt infromation vad man bör tänka på innan man kör igång en enkät med hittar dock inga färdigt sammanställda frågor som kunde vara till hjälp så att man slipper användartesta sin egen enkät samtidigt som man jag hoppas kunna undvika misstag och fel.
Har någon gjort en webbenkät för att förbättra sin hemsida och vill dela med sig av sin erfarenhet? Vet att kommunerna brukar göra en sådan undersökning nån gång per år, finns det något som har en sådan erfarenhet kanske? Är både intresserad av erfarenhet samt mallar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det man ska tänka på är framförallt att ha så få textfält som möjligt i en enkät, de är mer eller mindre omöjliga att sammanställa. Tänk istället lite extra på vad du är intresserad av att få ut av enkäten, och ställ direkta frågor som man kan bedömma enligt någon sorts skala, det gör det enkelt att sammanställa och ger konkreta svar
![]() Vet att www.bth.se kör en enkät just nu, finns en länk "till utvärderingen" nere på sidan.. Den är dock inte så jättetrevlig i min mening, men du kanske kan få ut något av den.. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|