Kom ihåg mig?

Jaha, så har det hänt då....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-14, 21:01 #1
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
Hej!
Har letat lite här i forumet men inte funnit svar på min fråga riktigt.

Så här är det:

..... att jag inte fått in en betalning i tid... *Suck*

Så vad gör man, jo, man kontaktar ju företaget på något sätt och ifrågasätter vad betalningen har tagit vägen, på ett trevligt sätt. Gjordes 10 dagar efter förfallodatum via telefonsamtal.

-"Ja, någon sådan har vi inte fått tyvärr från dig, kanske blivit något strul på posten?"

Så vad gör man när man får ett sådant besked?

Man kan ju skicka en faktura på nytt, men hur sätter man då förfallodatum? Man har ju just gått miste om 20 dagar så att säga..... Som företagare och man inte har miljoner i omsättning så är man ju ganska sårbar...

Hos vem ligger bevisbördan i detta fall? Vem är det som har rätt i detta fall?

Ska jag skicka en ny faktura och ge dom ytterliggare 20 dagar på sig att betala?
Eller ska jag skicka en betalningspåminnelse?

Tips mottages tacksamt!

/Jonas
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017