FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har ett nytt litet testprojekt på gång där jag försöker sökmotoroptimera och sådär.. Nu var det så att jag skickade in sidan till google, och dagen efter var indexsidan indexerad. Ingen av de andra sidorna. Men nu några dagar senare är inte ens indexsidan med i google. Kan det bero på att google inte hittade några inlänkar till sidan? Vore trist om den blivit bannad eller nåt sånt men det borde den väl inte blivit även om sökorden är rätt tungt representerade. Skickade också urlen till en massa ffa-sidor fast den ska väl inte bli bannad för det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
FFA är tabu
![]() Men inte troligt att du blir bannlyst för det. Nya sidor får en "boost" och kommer snabbt upp. Är dom perfekta i sökordsdensitet och det finns relevanta länkar till den så stannar den normalt kanske där. Om inte så placeras den på sin rättmätiga plats i förhållande till kvalitet/optimeringsgrad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är FFA ?
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Free For All (FFA) Link pages are another way to advertise on the Internet. Usually you submit your website to many of these at once using a service or program that you download. You are then listed on hundreds of sites of sites, along with many others. Some search engines track how many other sites have links to your page, so this can be a good way to increase that number. One problem is that you will receive at least one e-mail from each FFA link site that you are listed on. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tackar Tackar för det svaret!
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är slöseri med tid att skicka in sin sida till FFAs eftersom många använder robotar för att skicka in sin sajt. När sidan fylls på ramlar de äldsta länkarna bort. Eftersom de fylls på i en sån rasande fart har man tur om ens länk får vara med i flera minuter.
Jag tror dock inte att sidan blir bannad för att man har använt sig av FFAs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo det är helt meningslöst att anmäla till FFA.. Ger ingenting. Och sidan är tillbaka på google nu så det var nog bara nån tillfällig fnurr..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|