Kom ihåg mig?

PUL eller säkerhet eller båda?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-30, 00:33 #1
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag är ingen jurist men jag har läst igenom Personuppgiftslagen (PUL) några gånger och har sålunda förstått att det är viktigt att endast ha kvar uppgifter om en person så länge som de är relevanta. Detta har jag arbiträrt bestämt är tre månader för mitt community, därför raderar jag medlemskap om man inte loggar in på så länge. Så jag har inga uppgifter om personer som de inte uttryckligen vill att jag har och jag sparar dem inte längre än nödvändigt. Sålunda följer jag PUL.

En annan aspekt av det hela är hur man skyddar sig mot de som har olagligheter för sig. Om man loggar in på min sajt så har jag ganska extensiva loggar över vad man gör och var man gör det ifrån - det har vi väl alla. Men i enlighet med PUL raderar jag dem efter tre månader.

Hur gör ni andra, raderar ni medlemskap som blivit inaktuella och i så fall, oroas ni alls över huruvida man bör spara loggar (som det går att få ut nånting av) eller inte?
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017