FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har fått eller kommer att få ett bekymmer med hurvida mina kunder har Flash version 5 eller nya installerat på sina burkar.
När dom kommer till min "Splash/första sida" första gången så har dom två alternativ att välja meny, Flash eller html. Deras val sparas som en kaka för att dom nästa gång skall komma direkt till den valda menyn. Nu har jag fått reda på av några kunder att dom inte kan se menyn och det beror på att dom klickat på "Flash-knappen" och inte har Flash 5 eller högre installerat och när dom kommer till menyn och får frågan om dom vill installera den från Macromedia så vågar dom inte på grund av att man "skall klicka NEJ på alla rutor som kommer upp enligt PC Hemma eller nåt". Då sitter dom där utan huvudmeny, dessutom kommer ju den popupen om installation att blockas med tanke på SP2's inbyggda killer som alla nya datoranvändare kommer att ha. Nu till min fundering: Skulle man med nåt script kunna känna av i fall dom har Flash5 eller högre installerat redan på splashsidan och i så fall bara visa "Flash-Enter-knappen" och om dom inte har det bara visa "Html-Enter-knappen". För er som har lust att titta hur jag har det nu så kolla på lastbryggan.com (Har ni redan varit inne på lastbryggan.se så har ni ju valt meny en gång.) Eller om någon har nån annan vettig idé om hur jag skall lösa det. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|