Kom ihåg mig?

Direkt registrering av .se domän, pris?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-19, 12:33 #1
snaffe snaffe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
snaffe snaffe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Hej,

Ska starta en tjänst med direktregistrering av .se domäner där man själv får välja vilka DNS:er man vill använda, från början.
Jag kommer ta betalt med betalkort som visa.

Vad skulle ni tänka er betala för denna tjänst, Loopia är billiga men då tar det flera dagar innan domänen är flyttad.
Och jag måste ju gå plus eftersom nic-se tar 200 kronor inkl. moms.

Tack på förhand!
snaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 13:05 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Citat:
Originally posted by snaffe@Oct 19 2004, 12:33
Loopia är billiga men då tar det flera dagar innan domänen är flyttad
Vad menar du?

Vid 8 förra veckan på tisdag Lade jag in en beställning. Vid 10 kom fakturan. Betalde den direkt på nätet med kort och innan 11 var domänen registrerad. Sedan går man in på nic och ändrar dns data med engånglösen på 2-3 minuter. DNS ändringen slår sedan igenom på några timmar. Så himla jobbig är det inte.

Det tjänsten du vill tillföra finns ju redan hos många registrerare på nätet, där man fyller i dns data direkt. Dessa tar mellan 270-350 inkl. moms för sådan registrering. Skall du konkurrera så måste du ligga på starx över kanske 220 inkl. moms. Kanske 250 som max och då är frågan om sådan tjänst lönar sig i längden eller kommer folk att använda sig av Loopia ändå?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 14:18 #3
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Har WN som tidsfördriv

Frågan är om det är priset dull vill konkurrera med eller försöka erbjuda bättre tjänst/tjänster? Jag skulle gissa på att smärtgränsen ligger på 395 kr inkl. moms eftersom konkurrensen är så pass hård.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 15:12 #4

Citat:
Originally posted by MissDomain@Oct 19 2004, 14:18
Frågan är om det är priset dull vill konkurrera med eller försöka erbjuda bättre tjänst/tjänster?
Det är ju inte alls unikt att erbjuda att man kan sätta sina dns direkt i början vid registreringen. På vilket sätt är detta en bättre tjänst, när det finns ett flertal ombud som erbjuder detta idag för ett längre pris en 395 kr inkl. moms ?? Så varför skulle man välja hans tjänst?

Exempel på en som har detta är neware.se och dinegen.se (tror jag), för att just presentera någon som finns redan här på WN.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 15:53 #5
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by MusikGuru@Oct 19 2004, 15:12
Det är ju inte alls unikt att erbjuda att man kan sätta sina dns direkt i början vid registreringen. På vilket sätt är detta en bättre tjänst, när det finns ett flertal ombud som erbjuder detta idag för ett längre pris en 395 kr inkl. moms ?? Så varför skulle man välja hans tjänst?
Jag har väl aldrig sagt att hans tjänst är bättre, utan jag frågar bara om han ska konkurrera med priset eller om han ska försöka utveckla en bättre tjänst (genom exempelvis erbjuda fler tilläggstjänster) och på så sätt motivera användarna till att betala mer.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017