FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bör väl räknas som oönskad e-post gentemot mina användare. Vad kan jag göra.
Jag har tidigare kontaktat företaget INNAN lagen trädde i kraft och bad dem upphöra, vilket de också gjorde, men nu har de startat med det hela igen. Kan jag gå via konsumentverket eller blir det till att anlita jurist? Alla råd och erfarenheter mottages tacksamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skriv till dem + kopia till deras abuse. Spärra deras IP-nummer, ändra formuläret så de bara är inloggade som kan använda det, om det nu går att skicka till andra än dig..
Är din site näringsverksamhet så är det väl tveksamt att KO är rätt myndighet, borde ju isf vara mottagarna som anmäler, men risken finns ju att du kan bli straffad för deras spam, är ju du som ansvarar för sajten och funktionen. Jurist kan ju bli en kostsam affärer är avsändaren från Sverige? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
|
||||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag har kontaktat dem igen (via mail) för att få deras ip i mailheadern (i deras eventuella svar) så jag kan knyta deras spam till dem. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är detta "Tipsa en kompis" som formuläret gäller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur kan ett företag använda sig av din sida för att skicka sina mail/meddelanden? Det låter som om du har en ingång någonstans som behöver täppas till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
Hur kan ett företag använda sig av din sida för att skicka sina mail/meddelanden? Det låter som om du har en ingång någonstans som behöver täppas till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Skriv att endast svar på annonser är tillåtet och allt annat är förbjudet. Visa på denna sidan deras ip så att de vet att de är kontrollerade. Kolal hur vi gjort: www.komis.se/formular.asp?id=4959
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sök igenom alla medelanden som skickas och stoppa de som innehåller "förbjudna ord"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Ett annat sätt är som vi gör med de som mailar ändå, vi tar en kopia på varje skickat svar, innehåller det annat än svar på annonsen så svarar vi på det mailet och vill ha en förklaring inom 24 timmar, kommer inte personen ifråga med en vettig förklaring och ursäkt inom den angivna tiden så skickar vi det vidare till konsumentverket. Detta har skrämt många...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En annan sak med att svara på mailet, hur vet man att de angivit korrekt mailadress? I detta fallet har de hittat på adresser, jag ser att det är samma person på deras ip-nummer. Jag tar kopia på varje mail sedan det uppdagades att folk gör reklam, jag var lite godtrogen de första åren sidan fanns ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|