FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har en halvfärdig shop design som jag försöker fixa som jag vill ha den innan en programmerare tar tag i den och ger den funktionerade kod. Den förra designen gjorde först en sida som avr menad för att skriva kommentarer till en produkt men jag ansåg att den kunde göras bättre och skapade derför en "pop up" div där man kan skriva kommentaren och sen skicka iväg istället för att forslas till en helt ny sida för att skriva en kommentar. Så jag snodde koden från den sidan och satta den på produktsidan men helt plötsligt är det som att förbindelsen med css filen är borta just för den diven och jag kan inte förstå varför. <!-- Hidden div --> <div class="grayback" style="position:absolute; left:5px; top:21px; z-index:99; padding:5px; border:#000 solid 1px;"> <form id="form3" name="form3" method="post" action=""> <table border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" id="reviewform"> <tr align="left"> <td colspan="3">Title: <label><input type="text" name="textfield4" id="textfield4" /></label> </td> </tr> <tr align="left"> <td colspan="3">Comment: <label><textarea name="textarea" id="textarea" cols="40" rows="5"></textarea></label></td> </tr> <tr align="left"> <td>Your name: <label><input type="text" name="textfield3" id="textfield3" /></label></td> <td> Your rating: <label><select name="select" size="1" id="select"> <option value="1star">5 Stars</option> <option value="2star">4 Stars</option> <option value="3star">3 Stars</option> <option value="4star">2 Stars</option> <option value="5star">1 Star</option> </select></label> </td> <td align="right"><div id="postreview"><label><input type="submit" name="button3" id="button3" value="Post" /></label></div></td> <--- denna rad läser inte av id="postreview" från css filen. </tr> <tr> <td colspan="3"> Thank you for your rewiev! It will be displayed within a day. </td> </tr> </table> </form> </div> <!-- Hidden div ends --> Kod:
#shopcart table#reviewform td#ratings img { margin:0px 10px 0px 0px; border:none; } #shopcart table#reviewform td { padding:2px 14px 2px 14px; } #shopcart table#reviewform td input { width:200px; padding:2px 0px 2px 0px; height:17px; border:1px solid #d8dde6; border-top:1px solid #999999; font-size:12px; font-weight:normal; } #shopcart table#reviewform td textarea { width:200px; padding:2px 0px 2px 0px; height:120px; border:1px solid #d8dde6; border-top:1px solid #999999; font-size:12px; font-weight:normal; } #shopcart table#reviewform td #postreview { background-image:url(../images/review.jpg); background-repeat:no-repeat; background-position:top left; height:43px; padding:0px 0px 0px 0px; margin:0px 0px 0px 0px; width:77px; } #shopcart table#reviewform td #postreview input { height:25px; width:77px; background:none; font-weight:bold; color:#FFFFFF; border:none; } Observera att denna kod inte är rensad och tillfixad eftersom det är en blandning mellan 2 sidor. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|