FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Öppnar snart en sajt för försäljning av arkivbilder eller stock photos som det även kallas.
Nu undrar jag vilken typ av bilder ni köper mest av och vilken typ av bilder ni skulle vilja se mera av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är väl ganska varierande och därför så bra att det finns så mycket olika bilder där jag köper.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag har köpt allt från sommar-, nattklubb och hantverkarbilder - just specifikt för kundens verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det som saknas är svenska bilder, typ inom svensk sjukvård är det omöjligt att hitta.
Svenska helger är svårt med, det mesta känns så amerikanskt.. man vill ha en vit jul utan palmer ;P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen tycker jag det vektoriserade kan vara riktigt bra! Det köper jag nästen mest känns det som... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Svensk sjukvårdsbilder är som bortblåst om man kan säga så om något som aldrig funnits.
Irriterande nog så ser man på engång att sjukvårdsbilder som man köper är från USA. Till en början kommer jag mest ha bilder från Stockholms omgivning med tonvikt på nöje, shopping och kultur. Och jag hoppas jag får många bloggkunder som vill hotta upp sin blogg med lite fräsha bilder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det jag saknar är "kontorsbilder", dvs på människor i kontorsmiljö. De som finns är oftast amerikanska och då blir det för mycket vit skjorta och slips.
Eftersom jag även köper bilder till presentationer saknar jag generellt bilder med ljus bakgrund. Bilder med mörk bakgrund "dör" om man inte mörklägger rummet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag köper mest bilder från iStockphoto i alla möjliga kategorier främst för att de har ett bra utbud av bilder och bra priser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Saknar bilder på människor som gör olika vardagliga saker som att handla, tankar bilen, arbetar, sover etc. Och som en del skriver, svenska miljör.
Använder själv iStockphoto ofta men det finns inte alltid det som man vill ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||