FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Jag har byggt ett webbaserat onlinebokningssystem för en camping, och de vill nu utveckla det till ett fullfjädrat kassasystem, men kontanthantering mm. Rent tekniskt är det inget problem, men däremot kommer en ny lag 2010 om kassaregister (http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20070592.HTM) Mitt kassasystem kommer följaktligen innehålla en journal som loggar alla bokningar, registreringar, betalningar justeringar prisändringar mm. Det jag funderar på är certifieringen av systemet, hur funkar det? Vad kan det kosta? Är det något speciellt jag behöver tänka på när det gäller ett "online"-system. SSL måste vi självklart ha. Vad kostar ett SSL-certifikat? VeriSign var dyrt verkar det som... Något annat att tänka på? (Skatteverkets "svarta låda", är det en fysisk kontrollenhet eller kan det vara min inbyggda kontrollenhet om den blir certifierad.) Ha det! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|